JørnAS Startet 19.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2017 Noen som har erfaring med Yamaha motorer og koorodering? Vi vurderer å kjøpe ny motor, Yamaha 150 hk, men forstår at det har vært problem på disse motorene. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 20.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2017 (redigert) Nei, Yamaha korroderer ikke mer eller mindre en andre fabrikanter, vel og merke dersom den er blitt brukt til normal fritidsbruk. Hadde min i 10 år, fantes ikke korrosjon, men jeg passet på den. Redigert 20.Januar.2017 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
dieselfan Svart 20.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2017 Velkommen til Forumet JørnAS. Korrosjon oppstår ofte som følge av feil bruk - jordkabler, anoder, preservering, reparer lakkskader, bryt batterikretsen etter bruk ++++ det er viktig å ta de viktige tingene alvorlig. Sett deg inn i brukermanualen. Preserver fornuftig. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2017 ...og ikke bruk kobberpasta eller andre smøremidler/material som ikke er anbefalt av Yamaha. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2017 (redigert) Har aldri opplevd noen problem med korrosjon på Yamaha utenbordsmotorer. Kjøpte den første ny i 87, den siste i 2012. Hatt hele spekteret fra 2 hk til 250 hk. Både 2 T og 4 T modeller. Eneste problem som erindres var at jeg måtte bytte regulator på en 2T 90 hk som jeg kjøpte ny i 98. Der fikk jeg ny på garantien. Ellers vanlig vedlikehold i henhold til service manual. Redigert 20.Januar.2017 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2017 Noen som har erfaring med Yamaha motorer og koorodering? Vi vurderer å kjøpe ny motor, Yamaha 150 hk, men forstår at det har vært problem på disse motorene. ...hvor kommer denne skepsisen fra ? Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 20.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2017 Yamaha F150 på Yamarin 64DC. 8 år, og ser egentlig helt ny ut. Normalt vedlikeholdt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.