Jump to content

maling for glassfiberskrog under vann?

Svein34

Recommended Posts

Skal til å male en plastbåt under vannlinjen til våren å ønsker tips for egnet maling.

Jeg tenkte å gå for 2komponent epoxyprimer noen strøk først så deretter skulle jeg hatt en slags 2 komponent maling hele veien rundt skroget som tåler sjøvann. Brukte en slik maling fra jotun tidlig på 90 tallet på en båt med veldig bra resultat, men husker ikke hva den heter. I dag er de kommet så mange nye slags produkter med fansy navn å benevnelser jeg ikke blir klok på.

Trenger bare en god maling som tåler sjøvann  :smiley:

epoxyprimer er vel det som beskytter best mot vanninntrenging. Ikke så vanlig å bruke maling utenpå dette under vannlinja. Hva med å bare ha på 2k primer og så bunnstoff? 

Jotun lakken du tenker på er muligens HardTop? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Biltema har en de kaller topcoat . men den er på tur ut.    Mistenker det er miljøkrav. Hempel har noe tilsvarende.

Jotun har en ny type , topgloss

http://www.jotun.com/no/no/b2c/products/boats/topcoats/yachting-topglossbr.aspx 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...