Jump to content

3 fot-syken kurert med ny båt! Trenger fagfolk i Stavanger-området

CSSGT

Recommended Posts

Hurra! Jeg har fått meg ny skute!

Det er imidlertid en skade i gelcoat på den, og jeg skulle gjerne hatt noen til å se på det nå i løpet av våren så alt er klart til bruk senere. 

Den ligger i Stavanger, mens jeg holder til på Østlandet, så jeg har ingen anelse om hvem jeg skal ringe til i Stavanger-området.

Noen som har tips/erfaringer?

Redigert av CSSGT (see edit history)

Roger H.

Fersk seilbåtkaptein :)

Dagene er korte foreløpig (dagslyst fra Ca Kl 9 til Ca Kl 17 = ca 8 timer).

Strekket Stavanger - Egesund er mer enn 8 timer i Sail-båt, og Egersund rundt Lista fort likeså.

Begge strekk kan det stå endel fiske utstyr / blåser ganske langt ut, som er skummelt i mørket.

Jeg ville nok ventet litt hvis jeg kunne ja.

Det sagt så er Ryfylke ett eldorado om Vinteren også.

Det er meldt 7-8 grader og opphold til helga feks, så jeg skal hvertfall ut og kose meg (og kikke litt etter om Ferdatorsken er kommet).

Så har du muligheten for en øverunde før du drar for å bli kjent med båten før havseilas, så er det bare å komme  :yesnod:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Er 2 grunner til å vente dessverre:

1: Har ikke båtplass her enda

2: Lenge siden jeg har seilt, så jeg tenkte å shanghaie en seiler jeg kjenner til turen, så blir det kombinert hentetur/seilkurs.

Og han er ikke ledig før om en stund.

Det er en god vurdering du har gjort til sist her. Få ordnet evt. småting først og avvent hjemseilinga til forholdene er fine litt lengre framover mot våren, da blir turen mer opplevelsesrik også.

Takker for gode forslag og gratulasjoner!
Jeg hadde uansett ventet litt, men sånn som det ser ut nå så blir det nok ikke henting før til påske. Det er første mulighet for alle involverte :nonod:

Jaja, får håpe tiden flyr akkurat disse månedene, og kanskje jeg får ta meg en tur eller to i mellomtiden og sjekke ut Ryfylke Erik :thumbsup:

Roger H.

...

Det sagt så er Ryfylke ett eldorado om Vinteren også.

Det er meldt 7-8 grader og opphold til helga feks, så jeg skal hvertfall ut og kose meg (og kikke litt etter om Ferdatorsken er kommet).

Så har du muligheten for en øverunde før du drar for å bli kjent med båten før havseilas, så er det bare å komme  :yesnod:

Har masse "svigerfamilie" der borte, med hytte i Ryfylke, folk med sommerhus på Hjelmeland osv, så det hadde vært veldig kult å rekke en seiltur der borte før vi seiler hjem, og da kanskje du må vise meg rundt Erik :thumbsup:

Roger H.

Ang skaden så er det jo ikke utenkelig at den har kommet at at noe tungt har slått ned i dekket, typisk ankeret eller en spinnakerbom i bevegelse.

Dersom det er hull inn til glassfiber, ville jeg fått noen til å tape over skaden før det trekker unødig mye vann inn i laminatet. Vann inn i laminat, deretter frost, gir delaminering.

Kostnadene for å få et verksted til å gjøre jobben overstiger vel fort kostnadene med å fly over med en Dremel og sparkel i håndbagasjen.

Har tenkt på det Eureka, men kom frem til at jeg ikke vil dekke til skaden nå.

Jeg regner med at det vannet som evt trenger inn allerede har gjort det (siden skaden har vært der en stund), så om jeg taper over det nå så forhindrer jeg vel bare at det tørker når sola begynner å varme.

Så har jeg bestilt noen som kan jobbe med plast til å fikse :)

Redigert av CSSGT (see edit history)

Roger H.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...