Jump to content

Teiner til trollkrabbefangst

Mastiff

Recommended Posts

Underlig fangst i dag. Det har blåst som bare f... her hele uka, men det stilnet litt noen timer i dag (ned til frisk bris, tenker jeg), så jeg kunne komme meg ut og ta teinene. Får besøk i morgen kveld, så da måtte jeg ha noe å by på. Først trakk jeg ei havteine og trollkrabbeteina. Jeg vet jo at det ikke er trollkrabbe der jeg er nå (gjørmebunn), men jeg lot den bare stå på. Og i den var det to normale kreps. I havteina var det to slagbjørner av noen kreps på godt over 20 cm, med tilsvarende slegger av noen klør, pluss to krabber og en pen, liten torsk akkurat nok til to porsjoner med middag. I den neste havteina var det en svær kreps og en normal, så dermed var jeg oppe i seks kreps, hvorav tre svære. Med litt reker blir det en fin middag i morgen kveld. Og så kommer det underlige: Krepselenka, med nøyaktig likt og like gammelt pelletsagn (fra jeg satte dem forrige uke) var det ikke en eneste kreps i. Nada. Det var to små krabber, hvorav den ene er smekkfull og fin, og så var det en gjeng med småfisk. Glinse, som vi kaller dem her. Noen kaller dem også glanaure. Og denne lenka sto midt mellom de to havteinene der jeg fikk kreps. Jeg fatter ikke hva det kan være... Så jeg lot havteinene bli stående der de sto, og så flyttet jeg krepselenka til et sted 500 meter unna der jeg nesten alltid har fått kreps i den, men ikke like svære kreps.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...