Farco Svart 26.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2017 Noen som har erfaring med dette? Evt kan anbefale panel som ikke er så skygge ømfintelige. Klippet fra Victron: "High performance bypass diodes minimize the power drop caused by shade." Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Dreuf Svart 26.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2017 Beklager litt OT, men jeg har ett 100w panel løst i båten som jeg planlegger å henge på rekka eller legge på dekk etter hvor solen kommer fra. Dette skal styres av en Victron MTTP. Tenkte å ha en hurtigkobling så det kan ligge under dekk når det ikke er i bruk. Bør jeg da ha en bryter på plusskabelen som jeg skrur av før jeg kobler inn/ut panelet? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 27.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2017 Max spenning/strøm fra et 100W panel er vel 25-30V / 3-4A så det burde være helt unødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2017 Ja, skulle tro det. Seilte i over 10 år med panelene mot forbruksbanken ....ingen problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.