Bigmac Startet 26.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2017 Finner ikke igjen den andre tråden om nevnte tema, så lager en oppdatert ny tråd. 24.jan 2017: http://www.miljodirektoratet.no/no/Nyheter/Nyheter/2017/Januar-2017/Tilskudd-til-kasserte-fritidsbater/ MD anbefaling til oppfølging av Stortings vedtak : http://www.miljodirektoratet.no/Global/Nyhetsbilder/Innf%C3%B8ring%20av%20en%20tilskuddsordning%20for%20kasserte%20fritidsb%C3%A5ter.pdf Stortinget har vedtatt en tilskuddsordning for kasserte fritidsbåter. Miljødirektoratet foreslår at tilskuddet brukes til transport og behandling av båtene, og at det etableres et tilgjengelig og brukervennlig tilbud raskt. Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 26.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2017 Stortinget og MD er ikke helt enige, men MD har tenkt dette gjennom litt mer enn Stortinget. :) Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
mons Svart 26.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2017 Opptil 430 millioner årlig utgift finansiert av 730000 fritidsbåter leser jeg. Det blir ca 550 kr pr båt pr år. I tillegg påbudt båtregister som skal finansieres av gebyr. Høres for meg ut som godt over tusenlappen, et nytt register og masse å diskutere her på forumet ;-) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Eureka Svart 26.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2017 Får håpe det blir lagt opp til delesalg. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 27.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2017 Får håpe det blir lagt opp til delesalg. Blir vel masse propeller og vinsjer på finn.no som selges og investeres i det grå arbeidsmaekedene inntil myndighetene tar kontroll. Forøvrig er det jo bra at det tas tak i miljøutslippene ved glassfiber, men skjønner at det er en hårfin balanse mellom hvem har ansvar for hva og hvem skal betale hva. Et register er jo greit, blir det et system på det også. Nå savner ueg båttur kjenner jeg. Er vinteren over nå? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 27.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2017 Hei Eg trur at dersom ein kunne levert båtar gratis til mottak, ville det fått folk til å fjerna mange småbåtvrak. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 27.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2017 Tror det blir en rimelig ordning for staten. Hvis folk kun kan levere gratis eller betydelig rimeligere, som det stod å lese, blir det ikke mange som gidder. Men får folk et kronebeløp ved levering, blir det verd bryet... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.