Gudrun Startet 31.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2017 I fjor satt jeg og leste litt om Ctek batterimonitor. En duppedings som "snakker" med mobilen via en app. Siden dette er et produkt som ikke er helt nytt, er det noen med erfaring på denne? Helt uegnet for båt, eller? Fant en video på youtube. https://www.youtube.com/watch?v=MRXM8QngQ8Q Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 31.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2017 Monterte den i båten forrige uke faktisk, synes det var en artig liten sak - enkelt å følge med på batteriene nå i vinter også. Stod også kort om den i Båtmagasinets siste nummer. Enkel og grei! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 31.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2017 (redigert) PS: ingen kommentarer om hvordan fenderene henger på båten - bildet er fra tidenes stormflo tidligere i vinter ;) Redigert 31.Januar.2017 av Kenneth82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Det er mer nøyaktig å bruker Volt istenen for prosent.. https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4254/spenningkapasitet1.gif PS;;Er det ikke flytebrygge? måtte bare spørre. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kenneth82 Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 PS;;Er det ikke flytebrygge? måtte bare spørre. Er ikke flytebrygge ;) Litt vanskelig å se på bildet, men på andre siden av bryggeanlegget, gikk vannet akkurat over bryggekanten. Fremre fortøyning hos meg stod stramme som fiolinstrenger ... litt for sent ute med å justere de :) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Bestilte like godt en nå jeg. Etter å ha blåst to forbruksbatteriet på 4 sesonger pga dyputladning er det greit å følge med litt mer. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Bestilte en, jeg også. Såpass billig at det er verdt en test. Jeg kan dessuten bruke den i bilen, for å sjekke status når jeg kjører dieselvarmeren om vinteren. Det kan være tøft for batteriene hvis man har mye småkjøring. Skulle ikke forundre meg om jeg må ha en til... :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
pipe Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 (redigert) Jeg kunne tenkt meg noen slike men så lenge de ikke viser volt kan C-Tek ha de for seg selv.Kunne fint levd med "idiot" skalan i prosent men hadde de orket å legge til to siffre foran V tegnet ved siden av bilde av batteriet i appen så hadde produktet vært vesentlig bedre. Redigert 1.Februar.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 (redigert) Jeg anbefaler heller dette produktethttp://www.herholdt.no/index.php?route=product/product&product_id=1319 Nå har jeg riktig nok ikke prøvd det men jeg vil ha kontroll med ladespenningen inn på batteriet og hvile spenningen til batteriet målt i volt. Redigert 1.Februar.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 (redigert) Nå har jeg ikke vært i båten og testet, men i innstillingene kan du jo velge av spenning skal vises? Redigert 1.Februar.2017 av Kenneth82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 (redigert) Det ser jo lovende ut i menyen.Mulig det jeg har skrevet er feil men var klar til å kjøpe i en lokal bildelebutikk men butikkselger hevdet at man bare fikk målt batteriet i %Lastet også ned appen for å sjekke uten å finne siden på siste bilde.Trolig har C-Tek oppgradert appen fra i fjor sommer når jeg var i kjøpemodusFint hvis du neste gang er i nærheten av båten kan legge ut et bilde med volt.Ellers begynner jeg å føle meg trygg på at C-tek har volt vising etter å ha sett bilde av innstilingene.Jeg blir ikke overrasket hvis jeg stopper på bildelesjappa en av de nærmeste dagene for å plukker en med meg for å sjekke..Her i familien er vi nemlig mestere til å knekke bilbatterier og alt over tre år er som bonus å regne. Redigert 1.Februar.2017 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 ?? Tenkte å ta turen idag og teste, men Stjernen kom meg i forkjøpet! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 (redigert) Hva viser Volten ved 100% ? 12.8 V er normalt 100% Hvilespenning. 86% er ca. 12.66 V i følge tabeller. Redigert 2.Februar.2017 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
blue moon Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Kjøpte igår jeg også etter å ha sett tråden. :) Kjekk sak, har båten i hagen og ingen problem å lese spenning via BT fra stua. Og JA den viser Volt og temp, når en trykker seg inn på detaljer. Mener jeg hadde 12.7 Volt på 90% da jeg sjekket i går... Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Roger jo Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Det ser rett ut, i følge tabell. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Inter 9000 Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Hvor kjøpes denne? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Kenneth82 Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Jeg kjøpte på Mekonomen lokalt Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Thorsov bil. 599,- Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
jørn Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Bilextra 599,- Gratis frakt. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Må bare prøve en sånn! Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Stjernen ! Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Hva med denne ? http://www.wirelessmultimeter.com/ • Extends battery life by showing you instantaneous power draw• Diagnose battery problems such as unwanted battery drain.• Completely weatherproof and designed to be permanently connected to batteries in any environment.• Shunt not required! An internal current sensor measures up to +/- 30 Amps.• External shunt sensor input for applications more than 30 Amps (virtually any shunt range is compatible and easily programmable)• Application displays multiple parameters including Voltage, Amps, Watts, AmpHours, Charging time, and Temperature.• Programmable alarms for under/over voltage and maximum current discharge or charge• Continuously records battery data every second and stores the data every one hour for over 10 years• Data stored includes Minimum and Maximum values of Voltage, Amps, Watts and Temperature (°C or °F) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Takk til Stjernen og dere andre som tok dere bryet med å sjekke.Prøvde og laste ned appen men min tlf var ikke kompatibel med appen.Da har det skjedd saker og ting siden jeg prøvde i sommer.Etter hovedforfall på forsikring og 25 tusen i tannlegeregning så skyver jeg tlf byttet ut et par måneder.Så da får min ny innkjøpte C-Tek batterimonitor ligge i skuffen så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 3.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2017 (redigert) 1 desember 2016 ble appen oppdatert slik att den også kunne vise volt/temp. Redigert 3.Februar.2017 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 (redigert) Kjøpte en slik sak i forrige uke, monterte og koblet til rederens duppeditt. Funker i hundre den, selv i minus 15,4. som vi hadde grytidlig i morges Tror det blir montert en slik i bilen og i morgen... Redigert 28.Februar.2018 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.