Jump to content

Noen med erfaring med ctek batteri monitor?

Gudrun

Recommended Posts

Bestilte en, jeg også. Såpass billig at det er verdt en test. Jeg kan dessuten bruke den i bilen, for å sjekke status når jeg kjører dieselvarmeren om vinteren. Det kan være tøft for batteriene hvis man har mye småkjøring. Skulle ikke forundre meg om jeg må ha en til... :-)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Det ser jo lovende ut i menyen.
Mulig det jeg har skrevet er feil men var klar til å kjøpe i en lokal bildelebutikk men butikkselger hevdet at man bare fikk målt batteriet i %
Lastet også ned appen for å sjekke uten å finne siden på siste bilde.
Trolig har C-Tek oppgradert appen fra i fjor sommer når jeg var i kjøpemodus
Fint hvis du neste gang er i nærheten av båten  kan legge ut et bilde med volt.

Ellers begynner jeg å føle meg trygg på at C-tek har volt vising etter å ha sett bilde av innstilingene.
Jeg blir ikke overrasket hvis jeg stopper på bildelesjappa en av de nærmeste dagene for å plukker en med meg for å sjekke..
Her i familien er vi nemlig mestere til å knekke bilbatterier og alt over tre år er som bonus å regne.

Redigert av pipe (see edit history)

Hva med denne ?

http://www.wirelessmultimeter.com/

• Extends battery life by showing you instantaneous power draw
• Diagnose battery problems such as unwanted battery drain.
• Completely weatherproof and designed to be permanently connected to batteries in any environment.
• Shunt not required! An internal current sensor measures up to +/- 30 Amps.
• External shunt sensor input for applications more than 30 Amps (virtually any shunt range is compatible and easily programmable)
• Application displays multiple parameters including Voltage, Amps, Watts, AmpHours, Charging time, and Temperature.
• Programmable alarms for under/over voltage and maximum current discharge or charge
• Continuously records battery data every second and stores the data every one hour for over 10 years
• Data stored includes Minimum and Maximum values of Voltage, Amps, Watts and Temperature (°C or °F)

Takk til Stjernen og dere andre som tok dere bryet med å sjekke.
Prøvde og laste ned appen men min tlf var ikke kompatibel med appen.
Da har det skjedd saker og ting siden jeg prøvde i sommer.
Etter hovedforfall på forsikring og 25 tusen i tannlegeregning så skyver jeg tlf byttet ut et par måneder.
Så da får min ny innkjøpte C-Tek batterimonitor ligge i skuffen så lenge.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...