Lars H. Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Hvor mye strøm trekker duppeditten i hvilemodus? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gudrun Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Ifølge spec som fulgte med: Mindre enn 1mA v 12,5 volt. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 (redigert) https://www.ebay.com/itm/Car-12V-Battery-Tester-Analyzer-BM2-Bluetooth-4-0-Digital-Real-Time-Monitoring/332115344276?epid=633516895&hash=item4d539dfb94:g:pGIAAOSwImRYlvUp Better and cheaper than CTEK monitor. Redigert 28.Februar.2018 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Fikk en nabo til å ta med seg en Ctek i kveld da han var innom Bilxtra. Da har jeg en ørliten forhåpning at de eksisterer neste gang jeg trenger noe. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Stjernen ! skrev for 2 timer siden: https://www.ebay.com/itm/Car-12V-Battery-Tester-Analyzer-BM2-Bluetooth-4-0-Digital-Real-Time-Monitoring/332115344276?epid=633516895&hash=item4d539dfb94:g:pGIAAOSwImRYlvUp Better and cheaper than CTEK monitor. Bestille denne så får vi se! Hva er 200,- liksom for en sånt produkt? Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Så også på den. Genialt at den kommer under 350;- regelen. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Kan man på noen enkel måte få den til å snakke med mobiltelefon, slik at man kan sjekke status hjemmefra? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Eg vurderer denne for overvåking hjemmefra: https://safecurrent.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Jeg bor 7 mil fra båten, så noe blåtann kinagreier nytter ikke for meg. Jeg drar innom Seatronic og kjøper den du linker til eystein på vei til båten om noen dager og koble den opp da. Jeg har hørt av andre at de er godt fornøyd med den enheten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Captain Chaos Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Noen som vet om det finnes noe tilsvarende for WiFi, eller 433Mhz (Telldus)? Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
jma001 Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Lars H. skrev for 1 time siden: Noen blåtann nytter ikke for meg. Jeg drar innom Seatronic og kjøper.. Har hørt av andre at de er godt fornøyd med den enheten. Jeg vurderer OGSÅ å kjøpe DENNE løsningen med "SafeCurrent" hos Seatronic. Ett argument FOR "SafeCurrent"-løsningen er at man kan lese av batteritilstanden dirrekte på sin iPhonen/iPad - uansett hvor man måtte befinne seg i denne verden.... Det som skal overvåkes er: 1 startbatteri og 3 forbruksbatteri. Spørsmål: -Mon tro om man enkelt får festet ledningene til batteripolene - UTEN å måtte "bytte/tilpasse" eksisterende og vanlige batteripoltilkobling? (Jeg spør fordi: "Her jeg sitter" ser jeg ikke for meg om "SafeCurrent"-ledningene enkelt bare skal kunne festes/kobles på eksisterede polsko - uten noe plunder-:) -Tar gjerne mot evt. tips og eller tanker rundt overvåking av tilstanden til en batteribank bestående av 1 startbatteri og 3 forbruksbatteri? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Om 6,3mm ringkabelskoene ikke passer, er det jo bare å klippe de av og klemme på noen som passer, verre er det ikke. Når jeg får handlet dette, skal jeg lage en utfyllende beskrivelse av oppkobling og bruk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nordan family 27 Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Safe Current - koster ikke det 29,- i månedsavgift? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Jo, ble det for dyrt med 95 øre dagen? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Justert for februar og skuddår? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Det glemte jeg å ta med. Normalår 95,34 øre pr. dag, skuddår 95,08 øre pr. dag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Man kan ikke være nøyaktig nok, vet du. Sjekker båten din i morgen. Deretter drar jeg til Frankrike. I går snødde det i Firenze. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Greit å ha egen "vaktmester" for båten! Ha en god tur Til Frankrike. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Stjernen ! Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Denne kan kobles til ett nettverk ombord. http://www.batterytender.com/future https://www.ebay.com/itm/Deltran-Battery-Tender-Wireless-WIFI-Battery-Monitor-081-0172-21-2155-3807-0423/232637697754?epid=239197673&hash=item362a498eda:g:ov4AAOSwkNpaY~rz&vxp=mtr Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 (redigert) Victron har også et eget system for de som har Victron battmeter, solcelleregulater eller inverter fra Victron i båten Mer her og på norsk her. Redigert 1.Mars.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BØstrøm Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Jøss. Den siste var jo nesten gratis. Bestilte en av den også jeg. Husker så fodt min første skikkelige båt, med Detroit Diesel, og ungdommelig pågangsmot. Det var sommeren da jeg FYLTE DIESEL. Sommeren 2018: blir sommeren jeg sjekket VOLT, og ble AMPERe. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Da var det Deltran jeg mente. Orker nesten ikke å sjekke prisen på Victrongreia, da jeg føler jeg har betalt nok for sedate engelske ingeniører. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Noe skal vi slite med BØstrøm. Hulda maler, Admiralen korrigerer. Sånn er det. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Jeg er faglært maler........ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Håper du ikke er en slik som svartmaler? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.