Jump to content

Noen med erfaring med ctek batteri monitor?

Gudrun

Recommended Posts

Jeg bor 7 mil fra båten, så noe blåtann kinagreier nytter ikke for meg. Jeg drar innom Seatronic og kjøper den du linker til eystein på vei til båten om noen dager og koble den opp da. Jeg har hørt av andre at de er godt fornøyd med den enheten.

safecurrent.jpg.2c839b96d350ac03e0b800612e2c8701.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev for 1 time siden:

Noen blåtann nytter ikke for meg.
Jeg drar innom Seatronic og kjøper.. Har hørt av andre at de er godt fornøyd med den enheten.

safecurrent.jpg.2c839b96d350ac03e0b800612e2c8701.jpg

Jeg vurderer OGSÅ å kjøpe DENNE løsningen med "SafeCurrent"  hos Seatronic. Ett argument FOR  "SafeCurrent"-løsningen er at man kan 
lese av batteritilstanden dirrekte på sin iPhonen/iPad  -  uansett hvor man måtte befinne seg i denne verden....
Det som skal overvåkes er: 1 startbatteri og  3 forbruksbatteri.

Spørsmål:
-Mon tro om man enkelt får festet ledningene til batteripolene -  UTEN å måtte "bytte/tilpasse" eksisterende og vanlige batteripoltilkobling?
(Jeg spør fordi: "Her jeg sitter"  ser jeg ikke for meg om "SafeCurrent"-ledningene enkelt bare skal kunne festes/kobles på eksisterede polsko - uten noe plunder-:)

-Tar gjerne mot evt. tips og eller tanker rundt overvåking av tilstanden til en batteribank bestående av 1 startbatteri og  3 forbruksbatteri?

Om 6,3mm ringkabelskoene ikke passer, er det jo bare å klippe de av og klemme på noen som passer, verre er det ikke. Når jeg får handlet dette, skal jeg lage en utfyllende beskrivelse av oppkobling og bruk.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Victron har også et eget system for de som har Victron battmeter, solcelleregulater eller inverter fra Victron i båten Mer her og på norsk her.

lorawan.jpg.c7cd42c7c8f7e321d7c2407b484217f9.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...