BØstrøm Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Maler helst fanden på veggen...... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 BØstrøm skrev On 1.3.2018 at 15.30: Jeg er faglært maler........ Vis hele sitatet Da vet jeg hvor du kan gå skoa av deg. Jeg investerer i det beste fra Biltemas malerprogram. Både når det gjelder radiatorkoster og maling. Fra naturens hånd er jeg en slags mekaniker. Av opplesing, hobbyelektriker og engasjert kabelklipper. Fant nylig et kabelrør om bord som var i veien. Satte Boschen i den og kappet røret i to. Inni der var det jammen tre 220 V ledninger. Vilken overraskelse. Jeg vet hvor ledningene ender opp. Men jeg er ikke helt sikker på hvor de kommer fra. Noe jeg skal finne ut av når jeg får gravd meg gjennom et hav av fendere og redningsdrakter. Som jeg ikke kan flytte på enda, på grunn av et nymalt skott. Det vil ingen ende ta. Jeg drar til Frankrike og drikker rødvin i stedet. Det er nesten like jævlig kaldt der. En sak som menigheten bør merke seg. Gjelder spesielt vi som blir betegnet som 'eldre over 60 år', et tall som forsvant bakover for nokså lenge siden. Om jeg hoster noen ganger, sier Admiralen: 'Kjøp deg en Cognac, kanskje det hjelper'. Det er slitsomt, og halsen blir sår av all denne påtvungne hostingen. Vi har for lengst funnet ut at en skvett rødvin er sunt. Nå leste jeg på MSN (MicroSoft Network) at noen forskere har funnet ut at pils er umåte sunt. Jeg liker pils. Spørsmålet er: 'Hvor mye må jeg hoste for å få til et brett Mariestadare Export' fra Systembolaget'? Svar mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 Dette var da en veldig effektiv måte å drepe en ellers interessant tråd på? Nei, Lars, 95 øre om dagen for å betale en mellommann for å lese av data fra en eiet dings som har sim innebygget er ikke mye penger. Men er løsningen tidsriktig? Er vel 8-10 år siden slikt fadet ut av hyttemarkedet, og det er det vel en grunn til. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 Jepp, dette kan vi :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 nordan family 27 skrev On 2.3.2018 at 15.36: Nei, Lars, 95 øre om dagen for å betale en mellommann for å lese av data fra en eiet dings som har sim innebygget er ikke mye penger. Men er løsningen tidsriktig? Er vel 8-10 år siden slikt fadet ut av hyttemarkedet, og det er det vel en grunn til Vis hele sitatet Det er kanskje mulig, men det er jo tydeligvis et fungerende system. Da er vel Victron sitt VE.Direct til LoRaWAN opplegg mer up to date? Foreløpig er det få gateways tilgjengelige, men det planlegges en stasjon i Son der jeg har båten. Så kanskje det blir et slikt opplegg for meg neste vinter? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fergu Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 Jeg har 4 CTEK batterimonitorer. To i båten, og to på veterankjøretøy. To stykker fungerer utmerket, legger jeg inn alle 4 i appen så er alt låst. Hadde opprinnelig to i båten, men kjøpte flere hos BILEXTRA på Oslo Motor Show. Disse ble kjøpt i samråd med en representant fra CTEK som stod på messa. Han garanterte at det ville fungere, noe det ikke gjør med 4 monitorer samtidig. Har sendt mail til CTEK support, men de svarer aldri. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 23.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2019 Gammel tråd dette, men siden jeg vurderer en slik til startbatteriet også ville jeg spørre om nettopp det Fergu ikke fikk til å virke. Her er hva Ctek i Sverige svarte: Hej Du kan ha så många enheter på appen som du har plats på mobilens minne! Appen i sig har ingen begränsning. MVh CTEK Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 23.August.2019 Link til dette innlegget Svart 23.August.2019 Det har vært en del oppdateringer i appen siden @Fergu postet om problemene i mars 2018. Det kan jo tenkes at dette var en bug som har blitt fikset. Sitér dette innlegget Link to post
Petromax Svart 23.August.2019 Link til dette innlegget Svart 23.August.2019 (redigert) Denne må jeg ha. Har allerede en mobil permanent i båten for å kunne sjekke via Google map hvor den er (skal helst være i havna da!) Jeg kan koble meg opp fra pc'en med Teamviewer mot mobilen i båten slik at jeg kan fjernbetjene den (mobilen altså, ikke båten , f.eks slå på kamera og se hvordan det står til osv. Om jeg da kobler CTEK-monitoren til mobilen i båten så skulle jeg ha full kontroll Redigert 23.August.2019 av Petromax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Lest litt om denne, og den var jo grei. Men passer den for en bank på 350ah? Sitér dette innlegget Link to post
Rinker280EC Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Hei. Vill den fra CTEK lese korrekt for hele forbruksbanken hvis den kobles kun til ene batteriet av en batteribank på 2? Bare tenker at det kanskje blir noe unøyaktig visning for det andre batteriet den ikke er koblet direkte på? Bør man ev koble denne mellom batteriene( + på batteri nr 1 og - på batteri nr 2? Sitér dette innlegget Link to post
Polarexplorer27 Svart 8.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2021 Hei, er klar over at dette er en gammel tråd: Denne Ctek saken klarer 200aH. Så med en batteribank på 2x110 så er jeg vel over. For de som kan noe om strøm; https://www.ebay.com/itm/193723515384?hash=item2d1ad241f8:g:S~wAAOSwuxJflTTc Er det en viss brannfare forbundet med om man setter på en slik kina-drittsak på batteribank på 210aH? Sitér dette innlegget Link to post
Sør79 Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 Hei @Polarexplorer27. Jeg har to forbruksbatterier tilkoblet denne. Så langt jeg klarer å se, så fungerer dette fint. Har da 2 x 105Ah batterier som jeg har koblet måleren til plusspolen på batteri 1 og minus på batteri 2. Vet ikke om det spiller noen rolle akkurat dette, men det fungerer så langt jeg kan se. Har kontrollmålt med multimeter, og det samsvarer da med hva jeg får av info i appen. Har i appen da lagt det opp som 105Ah og ikke 210Ah. Sitér dette innlegget Link to post
hnrk Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 (redigert) Er det noe risiko for at CTEK-en bruker nok strøm til å tømme batteriet over tid? Finner ikke noe om hvor mye den trekker. Fant forresten et tilsvarende billigere produkt: https://www.maxfritid.no/produkter/elektrisk/batteri/tilbehor-f1361592/batterimonitor-bluetooth-sense-12-v (forbruk: <1mA). Same same, but different? Redigert 28.Juli.2021 av hnrk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 5.August.2021 Link til dette innlegget Svart 5.August.2021 (redigert) Tidligere fikk jeg ikke 4 enheter til å fungere i appen, det fungerer nå. Det eneste som er til å stole på er avlest spenning og temperatur. Den grafiske fremstillingen lever sitt eget liv etter noen dager med batteribelastning. Etter 3-4 dager ombord viser den grafiske delen av appen at batterikapasiteten er rundt 30%. Dette til tross for full oppladning etter flere timer gange på motoren. Lading noen timer med CTEK lader/landstrøm gjenoppretter den grafiske fremstillingen. Jeg bruker android telefon. For de som har iphone er det heller tvilsomt om det noen gang vil fungere. Jeg anbefaler å lese tilbakemeldingene som står på Google Play og App Store. De fleste klagene dreier seg om iphone som ikke fungerer og total mangel på tilbakemelding fra CTEK. Redigert 5.August.2021 av Fergu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.