KarmaZ Startet 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2017 Hei Jeg har en 21 fot daycruiser som jeg skulle ordnet glidelås på. Endestopperne, de som man trer glidelåsen på er ødelagt, sånn at den rakner opp igjen etter en stund. Ser for meg at hele glidelåsen må byttes på begge sider. Noen som vet ca pris for bytte av glidelås? Har ikke mål på dette nå. Samt jeg lurer på om sømmene rundt vinduet er på tide og skifte ut. Båt er fra 2005, så antar kalesjen er samme. Ser grei ut så kan være noen år yngre. Eller pleier det og impregnere og holde? Prøvde i sommer med noe biltema impregnering men syntes ikke det hjalp noe Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Jeg sydde om noen sømmer samt skiftet en glidelås på min i fjor, mener jeg betalte rundt 2000 for dette inkl vask, Men ble ikke fornøyd, ble ikke helt tett i sømmene de sydde om, så nå er det ny kalesje i produksjon, Min kalesje ser også pen å hel ut, men å bruke et par lapper i året på vedlikehold anser jeg som bortkastet Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Kenneth82 Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Jeg skiftet ett vindu i min kalesje, pluss fikk sydd på en "lapp" hvor kalesjen hadde revnet (min egen forb*** utålmodighet når jeg skulle pakke kalesja ned i garasjen en travel ettermiddag...). Betalte rett over 1000-lappen totalt - og resultatet ble veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 (redigert) Dersom den er såpass gammel, ville jeg vurdert en ny kalesje. Selvsagt mulig å bytte glidelåser,sy den om og bøtte på med impregnering - men tviler (uten å ha sett den) på at det vil lønne seg. Skal du sy rundt vinduene er vel tiden kommet for å skifte ut plasten også - så det baller fort på seg. Redigert 1.Februar.2017 av HansO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.