Tante bolla Startet 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2017 er det noen her inne som vet om det er dobbelbunn i Nidelv 24. 79 modell?og om det i så fall er noen måte å lense den på? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Dobbelbunn? Nei, med mindre du tenker på septiktankløsningen til Nidelv. Om du har tre rørstusser i dørken like innenfor dodøra så har du septiktank under dørken i salongen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mons Olav Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 (redigert) Det stemmer.Har du modellen med tverr benk bak (ikke buesofa)er det ikke tank. Redigert 1.Februar.2017 av Tex Willer (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Tante bolla Svart 1.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Takk for svar.ja jeg har septik i den.men vil det da si at hele dden store dørken inni lugaren er septiken?grunnen til at jeg spør er at båten har stått med regnvann inni på dørken i lugar en stund.og no kjennes det ut som glassfiberen har sluppet fra det som er under.det buler å surkler når jeg står på den. Sitér dette innlegget Link to post
Tante bolla Svart 1.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Har den med buesofa. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 (redigert) Ja, det er store saker... Mulig du har finer i dørken og glassfiberen har sluppet taket. I så fall ligger det an til litt jobb.. Redigert 1.Februar.2017 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tante bolla Svart 1.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Ok.noen forslag til hva jeg kan gjøre med det?kan jeg bore ett lite hull å tette det etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
Tante bolla Svart 1.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Tusen takk for alle svar,jeg er ny her inne og har inntrykk av at dette er plassen jeg bør spør om båt for å få svarDet er vel ikke noen her inne som har bilder som kan si meg hvordan det ser ut under dørken der tanken ligger?jobber for å få ut all fukt før restaureringen begynner,så jeg er veldig gla for gode råd med dette problemet.jeg har overtatt båten av noen som ikke har brydd seg om båten på en stund.og lugaren bærer preg av dette.styrhuset og det bak er overraskende bra.jeg skal også skifte alle trekk som ligger mot skroget i lugaren.så jeg blir gla for tips om det også. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Velkommen. Dette er plassen for båtfolk å være ja. Jeg har forstått det slik at noen av disse har kryssfinerdørk som er plasteret over, mens andre har ren glassfiberdørk. Mye tyder på at du har den første. Jeg ville ha vurdert et hull eller to med huĺlsag gjennom glassfiberen for å sjekke tilstanden til treverket under. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tante bolla Svart 2.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Takkog takk for tips.jeg skal prøve det. Sitér dette innlegget Link to post
Ekberg Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Så här ser det ut i Nidelv 26 Jag skall ha in en bogpropeller och behöver då skära bort en bit på septiktanken, men eftersom det finns lite septik lukt och jag inte gillar att det flyter runt drit nere i kölen så bestämde jag nig för att skära bort hela tanken. Att skära bort "locket" var lätt med bra verktyg. Locket på septiktanken består i min båt av 15+mm kryssfiner platta med ett tunt lager plast på som har plastats över kölen. Förstärkningarna som stöder upp durken är fast plastade finerskivor som var genomdränkta av svartvatten. Jag kapade väck förstärkningarna och låter det vara öppet på den delen som är under luckan vid salongsbordet. Och gör en lucka i det sim är golv/durk utanför do. Jag skall lägga plast över det som är bortslipat och några lager färg så försvinner förhoppningsvis lukten. Sen kommer jag ha en ny extern septik tank. Sitér dette innlegget Link to post
Tante bolla Svart 3.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2017 Takk for nyttig informasjon og tips.no føler jeg meg enda litt klokereJeg har nå fått pumpet ut vannet.men jeg må nok gjøre noe lignende jeg også før sesongenTenker du å installere ny septik nå eller å bare kjøre den rett ut? Sitér dette innlegget Link to post
Tante bolla Svart 3.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2017 Beklager.såg nå at du skulle ha extern septik ja Sitér dette innlegget Link to post
Tante bolla Svart 3.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2017 Men om jeg forstår det rett.så er det vel tank bare i den delen utenfor toalettet.og ikke i den delen lenger fremme originalt? Sitér dette innlegget Link to post
Ekberg Svart 3.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2017 Jag vet inte hur det ser ut i Nidelv 24 men i 26 så går septiktanken från stickkojen nästan hela vägen fram i baugen totalt ca 2,5 meter lång. Sitér dette innlegget Link to post
Tante bolla Svart 3.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2017 Å jævlar.det forklarer en hel del for meg.for når jeg fikk båten så pumpet jeg mye på pumpen på toalettet for jeg trodde det var vann der.så det som antakeligvis har skjedd er at den var tom og luftingen var tett.så det som skjedde var at jeg laget et stort vakuum i tanken.og den fyllte seg med sjøvann.men jeg var redd for å pumpe igjen fordi jeg tenkte at det var det som startet problemet in the first place.når jeg omsider prøvde å pumpe igjen så fikk jeg pumpet ut alt vannet og problemet ble borte? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.