Jump to content

Er det dobbelbunn i nidelv 24 1979? Hvordan lense den?

Tante bolla

Recommended Posts

Tusen takk for alle svar,jeg er ny her inne og har inntrykk av at dette er plassen jeg bør spør om båt for å få svarDet er vel ikke noen her inne som har bilder som kan si meg hvordan det ser ut under dørken der tanken ligger?jobber for å få ut all fukt før restaureringen begynner,så jeg er veldig gla for gode råd med dette problemet.jeg har overtatt båten av noen som ikke har brydd seg om båten på en stund.og lugaren bærer preg av dette.styrhuset og det bak er overraskende bra.jeg skal også skifte alle trekk som ligger mot skroget i lugaren.så jeg blir gla for tips om det også.

Velkommen. Dette er plassen for båtfolk å være ja. Jeg har forstått det slik at noen av disse har kryssfinerdørk som er plasteret over, mens andre har ren glassfiberdørk. Mye tyder på at du har den første. Jeg ville ha vurdert et hull eller to med huĺlsag gjennom glassfiberen for å sjekke tilstanden til treverket under.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Så här ser det ut i Nidelv 26

Jag skall ha in en bogpropeller och behöver då skära bort en bit på septiktanken, men eftersom det finns lite septik lukt och jag inte gillar att det flyter runt drit nere i kölen så bestämde jag nig för att skära bort hela tanken.

Att skära bort "locket" var lätt med bra verktyg.

bilde

Locket på septiktanken består i min båt av 15+mm kryssfiner platta med ett tunt lager plast på som har plastats över kölen.

Förstärkningarna som stöder upp durken är fast plastade finerskivor som var genomdränkta av svartvatten.

bilde

Jag kapade väck förstärkningarna och låter det vara öppet på den delen som är under luckan vid salongsbordet.

Och gör en lucka i det sim är golv/durk utanför do.

Jag skall lägga plast över det som är bortslipat och några lager färg så försvinner förhoppningsvis lukten. Sen kommer jag ha en ny extern septik tank.

bilde

Å jævlar.det forklarer en hel

del for meg.for når jeg fikk båten så pumpet jeg mye på pumpen på toalettet for jeg trodde det var vann der.så det som antakeligvis har skjedd er at den var tom og luftingen var tett.så det som skjedde var at jeg laget et stort vakuum i tanken.og den fyllte seg med sjøvann.men jeg var redd for å pumpe igjen fordi jeg tenkte at det var det som startet problemet in the first place.når jeg omsider prøvde å pumpe igjen så fikk jeg pumpet ut alt vannet og problemet ble borte?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...