eirkabrev
Midtpinne skrev On 28.6.2018 at 21.12:Sist tur reiv vi sund forseilet, så nå må vi få fikset det. Vi har ikke hatt veldig mye seiling enda, men noen turer har det blitt. Finnsailer 35 er langkjølet og vi sliter en del med å seile opp mot vinden. Vi klarte det en gang uten at vi skjønner hvorfor, kanskje var vi heldige med retningen på strømmen. Vi trenger bare å la motoren gå på litt over tomgang for å klare å holde den opp mot vinden. Jeg tror det kommer av at vi trenger litt fart på vannet over roret. Men det er jo en motorseiler, så vi burde kanskje bare akseptere det. En ting er litt overraskende, og det er hvor bra den seiler for både motor og seil. Med bare litt motorkraft får vi fort et par knop ekstra når vi seiler.
Jeg prøvde meg på å lage en video av at vi seiler vår Finnsailer 35. Jeg tror ikke jeg skal slutte i jobben enda for å bli produsent, skal filme mer og øve meg så får jeg kanskje laget noen bedre videoer etter hvert.
Det var en veldig flott liten film du har laget! Artig å se hvordan den seiler og det var egentlig ganske imponerende hvor god fart du fikk! Hva angår seiling opp mot vinden er det kanskje ikke så rart at du sliter litt mtp den relativt grunne kjølen. Hva var forholdene da du klarte deg greit opp mot vinden?
Selv har jeg i løpet av vinteren montert en vedpeis fra cubic mini i Kanada. Flott liten sak som klarte å få opp temperaturen i hovedkabinen til 25C i løpet av en time da det var -1C ute. Den lille saken har til og med dobbelforbrenning.
Mulig å få se noen flere bilder fra interiøret i båten din, Midtpinne?
Mvh Eirkabrev