Jump to content

Flex tape, nyttig som lekkasjestopper?

Shore

Recommended Posts

Fikk tips om en tape som ser ut som bør være i enhver båteiers verktøykasse. Mon tro om den er like sterk og effektiv som videoen kan tyde på.

Finnes også som et tilbud på sprayboks til enklere tettinger i huset. Er det så nytt at det er forholdsvis uprøvd, eller er det noen som kjenner til produktene?

http://www.flexsealproducts.com/product/flextape/

Redigert av Shore (see edit history)

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Hmm skeptisk. Hvis det sitter og holder på fuktig underlag er det jo en sensasjon.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Ja, i utgangspunktet virker dette som mildt sagt sensasjonelt, hvis det virker. Nå er det vel ikke helt enestående om det sitter på fuktig underlag, det er så vidt jeg vet limtyper som kan gjøre det, men jeg har aldri hørt om kombinasjonen det her er snakk om. Jeg ser jo forøvrig at matten buler ganske kraftig ut der det står trykk i et noe større hull, dette hadde nok kunnet vært forhindret om det var en type glassfibervev innbakt.

Fungerer produktet som vist på filmen, må det jo kunne bidra sterkt til å redde båt og mannskap ved evntuell lekkasje.

Redigert av Shore (see edit history)

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Går det ikke å bruke Jet Pack? Mener de kan brukes som agent, at levering foregår fra leverandør til de, så betjener de handelen og fraktoppdraget videre til deg.

Du tenker nok på Jetcarrier, de fikser det til Norge for deg. Spennende produkt, men jeg har ikke troa på at det fungerer halvparten så godt som de skal ha det til på videoen.

Jeg vil tro at virtuell tape fungerer minst like godt under vann eller på helt våte overflater.

Ja det er lov å være skeptisk, men også velkjente Tec7 påstås at hefter til våte overflater og kan brukes under vann. Tatt ibetraktning at dette produktet har limflate på hele arealet og dermed har ganske stor limflate, ser jeg ikke bort fra at det kan fungere i en del tilfeller.

Hadde antagelig ikke hjulpet på Titanic, men....

http://www.taksenteret.com/fugemasse

• 8 måneder senere...

Tar opp en gammel tråd. Flex Tape kan kjøpes på Wish.com. Kjøpe 4" rull. Testet den på en 1.5 liters brusflaske som jeg skjært hull i og fylte med vann slik at det sprutet ut mens jeg satt på teipen. Det funker! Den satt så godt at jeg måtte bruke tang for å rive den av igjen. Deretter satt jeg den samme teipbiten på veggen og den dro av tapeten da jeg prøvde å ta den av igjen.

https://www.wish.com/search/flex tape#cid=59152db0ab1d8d610074d599

flex.jpg

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...