Avio Startet 4.Februar.2017 Del på Facebook Startet 4.Februar.2017 Skal muligens bestille en Ibiza 680t. Har aldri hatt båt før og er usikker på pros og cons mellom valg av teak eller synteak som er noe man kan få nå på disse... Liker helt klart den klassiske trefargen, men virker som flere og flere vil ha grått og vedlikeholdsfritt.. Noen argumenter verdt å nevne her? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 4.Februar.2017 Del på Facebook Svart 4.Februar.2017 Jeg har teak idag - etter å ha hatt en runde med reklamasjon grunnet frostskade, og en runde med "oljing", og en ny som venter nå på vårparten .... så er jeg absolutt i modus til å kunne velge syntetisk neste gang. Hvordan er synteak å gå på når det er vått? Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 4.Februar.2017 Del på Facebook Svart 4.Februar.2017 Jeg skal vel ikke påberope meg den store erfaringen, men jeg oppfatter at kunst teaken blir veldig varm i sola. Man bør jo kunne gå barbent på dekket uten å brenne føttene. Selv ville jeg nok gått for ekte teak. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 4.Februar.2017 Del på Facebook Svart 4.Februar.2017 Er visst slutt på at synteak er så varmt. Jeg har i en del år hatt teak på stort sett alt av båt - og må vel innrømme at jeg hadde valgt synteak hvis jeg skulle valgt idag. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Midtpinne Svart 4.Februar.2017 Del på Facebook Svart 4.Februar.2017 Jeg skal bytte teakdekk når jeg får råd, blir vel til neste år håper jeg. Det blir i da fall en form for syntetisk teak. Jeg orker ikke all jobben med et teakdekk. Jeg skal ha det mest mulig vedlikeholdsfritt. Jeg har en gammel tresnekke, og har hatt og har en del tredetaljer på plastbåtene. Skal man starte en uendelig debatt i båthavna starter man bare en diskusjon om hvordan diverse trevirke skal behandles. Det er en grunn til at disse debattene tar av, og den er enkel. Det finnes ikke noe vidundermiddel, det er et ........ arbeid uansett hva du gjør.De fleste er religiøst overbevist om at det produktet eller metoden de driver meg akkurat nå er svaret. Sitér dette innlegget Link to post
Avio Svart 4.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2017 (redigert) Kunne helt klarte tenkt meg vedlikeholdsfritt... Syns dog båten blir noe kaldere i utseendet med mye grått som f.eks nye Nordkapp... Redigert 4.Februar.2017 av Avio (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 4.Februar.2017 Del på Facebook Svart 4.Februar.2017 De fleste er religiøst overbevist om at det produktet eller metoden de driver meg akkurat nå er svaret. Ja - og tenke seg til at alle sammen tar feil! Det er bare jeg som har forstått hvordan teak skal behandles! Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.