Edh1 Startet 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 5.Februar.2017 Noen som vet hva som er bredden på disse to båtenes stikk-kabin? Ser ut for meg som sagaens køye er veldig smal for to? Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Tror bredden på Saga 315 sin stikkøye er 1.15-1.20 m. Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 5.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Takker for svar. Noen som vet bredden i en Viksund? Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Stikk køyen i Saga er 120 x 200 cm Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 5.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Har tenkt at 120 er smalt. Hva er erfaringen din Fortuna? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Uten at jeg vet det, men på Viksund 310 kan det være forskjellig på stikklugar om det er aksel eller drev. Slik er det på Skilsø 33 Arctic og FB. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Bernt Svart 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 i klarte oss fint i sommer i stikken på saga"nMen det kommer jo litt an på hvor gla man er i hverandre Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Nå har stikk køya ombord hos oss vært reservert for ungdommen, men jeg har prøvd den ved flere anledninger jeg og. Med mine røslige 190 og ditto kilo, har jeg ikke opplevd denne som trang, tvert om. Har også venner av oss som kun bruker denne ombord i sin Saga for 2 voksne, da de liker den best. Hvordan det er i andre båter, det bruker ikke jeg tid på å sammenligne, for mye vil ha mer og fanden vil ha fler.....hehe, altså vil man gjerne ha større og større...Men trenger man det? Eller bør man bruke penga og energien på noe annet, som er viktigere? Men smaken er som baken, og det som er riktig for meg, er kanskje ikke riktig for deg. Men står selvsagt gjerne på barrikadene for Saga og dens kvaliteter Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 5.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Vi har 150cm i vår akterkabin i dag og synes dette er luksus. Det er derfor vi er litt i tvil. Vi ønsker oss en lukket båt, ikke mer kalesje. Jeg er svak for sagaen men fruen synes stikken ser litt smal ut. Vi er 4 og alle må ligge godt. Vi vurderer flere båter i denne nisjen; Viksund, Saga, NB, Skilsø, etc. Erfaringer generelt mottas med takk:-). Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 6.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2017 Skjønner det...men hvorfor ønsker dere å bruke stikken? Det er da en stor og romslig rederkabin i front? Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 6.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2017 Litt aldersforskjell på barna og tror de trenger størst plass. Også ser jeg at køya fremme er "delt" noe som er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.