Frissy Startet 6.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2017 Jeg ønsker å kjøpe inn havneguide før sommeren og ser at slik som havneguiden både finnes som bok og som app til feks pad. Har ikke hatt noen av delene før og lurte litt på hva som er fornuftig. Synes det blir dyrt å kjøpe både bok og app. Blir app infoen oppdatert? Fordelen med bok er at man ikke trenger strøm, og det jo litt hyggelig å bla i en bok.... Og hvis det er lite oppdateringer på app som kommer er det kanskje ok med bok..... Erfaringer fra folket? Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 6.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2017 Boka brukes flittig av både meg og kona, og alle andre som måtte være ombord med. App'en brukes når jeg sniker meg unna noen minutter på jobb for å drømme litt. Skulle jeg valgt en så hadde det klart vært bøkene. På pad'en kan man laste ned den Norske los gratis, og ha masse lesestoff der også. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2017 Velg boka. (Mer info om de forskjellige stedene finner du glatt på nett helt uten en app) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Otto R Svart 7.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2017 Alltid greit med en bok Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 7.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2017 Jeg valgte app, da har jeg den alltid med meg og kan lese om nye havner hvor som helst. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2017 Har boka for de strekkene jeg vet vi pleier å gå, så har jeg elektronisk litt utover det. Ulempen med appen, evt web- løsningen er at den er så begredelig dårlig, helt elendig. Ja man får det man har betalt for, men bare såvidt. Så boka må man ha. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 7.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2017 Jeg syntes appen for IPad er god. Fordelen er at den viser havnen og båten i kartet så det er lettere å finne frem når du er i bevegelse. Jeg syntes den er best når man ikke helt har planlagt strekket for dagen og kommer til et nytt område. Du får kjapp oversikt over alle havner i nærheten. For planlegging i forkant syntes jeg det er kjekt med boken. Obs: Det er bare googlemaps som bakgrunn i appen så du kan ikke navigere etter dette, men du ser lett hvor du er i forhold til havnen. Appen blir oppdatert kontinuerlig. Dersom jeg bare skulle hatt en variant hadde jeg personlig valgt appen. Den inneholder samme informasjon som boka + oppdateringer. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Krimart Svart 7.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2017 Bok. Appen er amatørmessig og svært dårlig laget. Det er ingen funksjonalitet som utnytter at du har en mobil dnhet med Gps etc Med bok har du alltid tilgang, uansett strømnivå, og kan også leses i sollys. Sitér dette innlegget Link to post
Hans_K Svart 8.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2017 Skaff deg begge deler, og bruk den varianten som passer best der og da. Kunne ikke tenke meg å unnvære bøkene (har flere typer ), men iPaden er svært så grei å bruke også synes jeg. Utfyller hverandre godt, men jeg synes ikke iPad-løsningen er en erstatning for boka - ikke ennå i hvert fall. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 8.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2017 (redigert) Takk for gode svar:) Noen liker mora, andre dattera, og noen begge to , så da blir det 2 bøker først og så evt vurdere å kjøpe inn området på pad alt etter hvor turen går. Fant forøvrig Norske losguiden som var omstendelig men bra! Så den er lastet ned i pdf-format på pc. Redigert 8.Februar.2017 av Frissy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 8.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2017 Bok. Appen er amatørmessig og svært dårlig laget. Det er ingen funksjonalitet som utnytter at du har en mobil dnhet med Gps etc Med bok har du alltid tilgang, uansett strømnivå, og kan også leses i sollys. Jeg tro ikke vi snakker om samme app? Appen har da flere funksjoner som utnytter formatet. Liste havner etter avstand, Vise havner i kart i forhold til din posisjon. Vis valgt havn i kart osv.. Søk etter havn, linker i havnebeskrivelse, for eksempel til havnens/drivers hjemmeside for ytterlig info med mer. I tillegg er informasjonen, innseilingskart og havnebeskrivelser identisk som i boken. Selvsagt kan man utvide funksjonaliteten betydelig i appen, men den fungerer da utmerket. Med rett surfbrett er heller ikke sollys noe problem :) /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2017 Måtte dobbelsjekke i itunesstore og androide play. Det ser klin likt ut, men kan jo være forskjeller, noe det jo ofte er. Må innrømme at jeg ikke aner om jeg bruker Havneguiden på iPad eller androidebrett, bruken går om hverandre, men bruker nå mest en ipadd ombord så jeg tror da det er hva jeg har brukt mest.. Har aldri opplevd den appen som noe annet enn dårlig. Veldig dårlig. Og om en bruker havneguiden på PC er det også dårlige greier. -- Bare for å sjekke, kan du søke frem en havn i appen din? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2017 Takk for gode svar:) Noen liker mora, andre dattera, og noen begge to , så da blir det 2 bøker først og så evt vurdere å kjøpe inn området på pad alt etter hvor turen går. Fant forøvrig Norske losguiden som var omstendelig men bra! Så den er lastet ned i pdf-format på pc. Du kan laste ned appen, ligger vel et par havner der, sånn bare for å sjekke ut grensesnittet, som jeg i hvertfall syns er latterlig dårlig ;-) Så kan du jo vurdere om du vil legge x antall hundre kroner inn for å fylle den ubrukelige appen med havner. Havnebeskrivelsene, dvs kartene med avmerka bolter, beskrivelsene av havnene, bilder osv er helt utmerket. Men appen... ødelegger brukeropplevelsen helt for meg, og da er jo boka kjekk å ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.