Dykker Startet 8.Februar.2017 Del på Facebook Startet 8.Februar.2017 Er i båten som det seg hør og bør på min faste båtonsdag året gjennom. Da jeg gikk ned leideren til flytebrygga hvor Ronja ligger longside, la jeg merke til at den hadde rimelig bratt vinkel. Skjegget på bryggene lå langt over sjøen. Ser man på varselet og observasjoner, ser vi at det er vel 60 cm lavere lavvann enn varslet. Været har endel virkning iflg varselet. Men nordavinden gjør jo sitt, isen er blåst ut av kilen. Ute er det ca 5 kuldegrader, inne noen og tjue (varmegrader). Ship O'hoy! Splitte mine bramseil (sier jeg med motorbåt ......)! Varsel og observasjoner akkurat nå Typisk båtonsdag . Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 8.Februar.2017 Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 Her på vestlandet kallar me det "stor fjæra" Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Februar.2017 Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 Trykket har også innvirkning, var opp mot 1050 hPa i ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 8.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 Trykket har også innvirkning, var opp mot 1050 hPa i ettermiddag. Ja, ser det er 1045 hPa her i båten akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.Februar.2017 Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 1 hPa utgjør ca 1cm vannstand Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mons Olav Svart 8.Februar.2017 Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 Hmm..trodde havet steig jeg hehe Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Ingar Svart 8.Februar.2017 Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 Ja, ser det er 1045 hPa her i båten akkurat nå. Mer nøyaktig mekanisk barometer skal man lete etter, ifølge denne siden er trykket 1045 hPa i Osloområdet. (klikk på området man skal sjekke) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 8.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 Hmm..trodde havet steig jeg hehe Men her i Oslo så stiger faktisk landjorda etter siste istid. Så da så. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 8.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 (redigert) Ingar; Ja det er rimelig nøyaktig. Har lagt merke til dette før også. Da trykket var rimelig lavt i høst, rundt 970 hPa, viste det også nøyaktige måling. . Redigert 8.Februar.2017 av Dykker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 8.Februar.2017 Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 Tok Bastøferga i formiddag fra Moss, og der lå kjørerampene nesten i bånn med kraftig nedoverbakke fra land og ombord på ferga, noe som skapte trøbbel for enkelte vogntog da det ble bratt vinkel ned, og så bratt vinkel opp igjen når man kom ombord. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 8.Februar.2017 Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 La også merke til den lave vannstanden i dag. Denne tråden fikk meg til å sjekke barometeret på Netatmo værstasjonene jeg har, og både den i båten i Son og her hjemme i Bærum viste 1045 mbar/ hPa, så de kan ikke være så gærne de heller :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ida Marie III Svart 8.Februar.2017 Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 Men her i Oslo så stiger faktisk landjorda etter siste istid. Så da så. Stiger havet andre steder ?? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 8.Februar.2017 Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 Ifølge værmeldingen er det i dag opp mot 25'C varmere enn normalt i områdene Grønland, Svalbard og Nordpolen! Regner med at det går mot springflo hele året! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Februar.2017 Del på Facebook Svart 9.Februar.2017 Har aldri sett så lavvann i Son som nå i formiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.Februar.2017 Del på Facebook Svart 9.Februar.2017 (redigert) Siden båten ligger pakket inn, tror jeg jammen at jeg rusler en tur til Borgen i helga. Sjøen er nesten tom for vann, så et par med lange støvler gjør nok susen Redigert 9.Februar.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.