avmønstret5 Svart 15.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2017 En uvanlig tung båt, ca dobbelt av en standard plast seilbåt. Vil forslå 25 KG Rocka anker. 60-70 m 10mm kjetting og 12-1500w vinsj. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 15.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2017 Fikk linken din til og funke komodo, kult og lage eget anker, jo jeg lagde jo bergkilen selv, så det burde ikke være noe problem og lage egen dregg. Det må jo være kult og svare når noen spør hva slags anker du har, hmmm det har jeg lagd sjøl. Morro. Båten er laget av 5mm stålplater, og er fortsatt for lett. Har fylt opp med 600kg bly, men trenger 600kg til. Takk for tips ang tyngder og kjetting. Mulig det blir rocna 20kg og 8mm kjetting i første omgang, og ta en service på Ankervinsj som jeg har. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
HansH Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Hvis du har en vinsj på opp mot 1000w som du kan renovere og i tillegg har mulighet for å gå opp på 8 mm kjetting, så høres det ut som en meget kosteffektiv løsning her. Personlig mener jeg 20 kg anker kombinert med kjetting skal være mer enn nok. Alt utstyr til båten er jo en vurdering av kost mot nytte. Av og til (eller oftest) er det som er godt nok det beste. Kan jo også hende at 20 kg Bruce/M-kopi til kr 1.100,- er godt nok, til en betydelig lavere pris enn 20 kg Rocna til 4.700,-. For oss som tidligere har prøvd skrekk-kombinasjonen Engbo-anker og blytau, så er Bruce-anker og kjetting himmelen i forhold. Sitér dette innlegget Link to post
Chiwas Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Hvis man ligger mye på svai så ville jeg uten tvil valgt rokna, men hvis en bare ligger på dagen i noen timer så... er det vel nesten det samme Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 16.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Hvis du har en vinsj på opp mot 1000w som du kan renovere og i tillegg har mulighet for å gå opp på 8 mm kjetting, så høres det ut som en meget kosteffektiv løsning her. Personlig mener jeg 20 kg anker kombinert med kjetting skal være mer enn nok. Alt utstyr til båten er jo en vurdering av kost mot nytte. Av og til (eller oftest) er det som er godt nok det beste. Kan jo også hende at 20 kg Bruce/M-kopi til kr 1.100,- er godt nok, til en betydelig lavere pris enn 20 kg Rocna til 4.700,-. For oss som tidligere har prøvd skrekk-kombinasjonen Engbo-anker og blytau, så er Bruce-anker og kjetting himmelen i forhold. Rocna 20kg selges for 2999.-i Oslo et sted hos forhandler. Sjekk finn Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.