Bastarden Startet 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2017 Noen som vet om det blir fullt totalhavari på Ford 2402e når registereima ryker under gange ? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Spørs kva du legger i ordet fult totalhavari. Må hvertfall rekne med å skifte noen ventilstyringer, ventiler og kansje ett stempel eller to. Er det bare noen små merker i stempelkrona, så er det ikkje nødvendigvis nødvengig å skifte stemplene. Det som også kan skje, er at en ventiltallerken knekker og faller ned på stempelet. Og den kan lage godt med rabalder i forbrenningskammeret. Da kan også toppen fort være kaputt Sitér dette innlegget Link to post
Bastarden Svart 16.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Takk for svar, var det eg frykta. Da er det vel bare å se etter ny/brukt motor ☺ Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Tja.. Det er godt mulig det er billigere å fikse den du har enn å kjøpe "ny" motor. Sitér dette innlegget Link to post
Bastarden Svart 18.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Kordan tror du det er å få tak i brukte deler til motoren ? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Du ser vel ikke etter brukte deler til en motor??? Sitér dette innlegget Link to post
Bastarden Svart 18.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Er ikkje det nok ? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Når det gjelder topp, ja. Stempler og ventiler bør du kjøpe nytt. Men først: skru av toppen og se inne i motoren. Kan hende du har vært "heldig" og at det "bare" er noen ventiler som er gåen. Sitér dette innlegget Link to post
Bastarden Svart 18.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Ja det var toppen eg tenkte på, heilt enig at stempler,ventiler og evt styringer bør kjøpes nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Som sagt, skru opp og se inni motoren. Ikke sikkert det er så galt Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Lancing marine i England skaffer det meste til denne motoren om du trenger. :-) Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Gudrun Svart 26.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2017 Fikk dette svaret fra Lancing Marine i dag: Hi Timing belt kit is no problem. I can also get head gasket and most internal bits. With belt broken, pistons will have hit valves and bent them, maybe rockers and pushrods, so get the top end stripped and assess the damage. Pistons and rods usually survive. Awaiting his "wish list"! For product information, please click the following links:- Prices: https://www.lancingmarine.com/pricebook2017.pdf Data: https://www.lancingmarine.com/databook_V.pdf Packing, freight and VAT extra as applicable. Regards, Mike Bellamy, Lancing Marine, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.