Knappern Startet 17.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2017 Gratulerer til Roger Finstad og Son gjestehavn. http://www.sonhavn.no/wp-content/uploads/2017/02/Son-er-Norges-mest-populære-gjestehavn-2016_MA-Artikkel.pdf Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Ben Sin Svart 17.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2017 Uten at jeg har vært i alle landets gjestehavner, er det vel fortjent. Alltid koselig å komme til Son. Vertene er ute på bryggene og anviser ledig plass med en gang, eller "ommøblerer" litt hvis det er fullt. Det lille ekstra er at de nå også har begynt å servere rundstykker og ta med søppelet. En veldig hyggelig gest! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 (redigert) Men den som har skrevet saken og lagt den på nettet har ikke mye peiling.... Jeg har aldri hørt om "Båtfolkets Magasin"! Men Vetle Børrresen er jo redaktør for Båtens Verden... så hvis ikke de har skiftet navn fra årsskiftet... Synes det er litt merkelig at de som er kåret til Årets Gjestehavn ikke engang klarer å skrive navnet på bladet som har foretatt kåringen riktig! Vitner om at det kanskje er en landkrabbe som står bak artikkelen... Det er kanskje en liten detalj jeg har hengt meg opp i, men rett skal være rett, synes jeg. Forøvrig kommer aldri Son gjestehavn til å få min stemme, etter Skjærhalden og Aker Brygge er de den dyreste gjestehavna i Oslofjorden, og det gir ikke mange tomler opp fra meg, selv om fasilitetene ellers er OK. Redigert 18.Februar.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
jøran123 Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Hyggelig å bli mottatt av en havnevert og få anvist plass. Son er et koselig sted vi alltid har en eller to overnattinger, men synes prisen nå begynner å bli vel høy. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Er det ikke det man på fagspråket kaller priselastisitet? Ta så høy pris som markedet tåler, dvs. man kjører så høyt at man 'føler' på grensen der man begynner å tape salg. Det er et skjæringspunkt der, lenge siden jeg studerte markedsøkonomi. En del andre variabler kommer naturligvis inn, men grovt sett er det slik. Havneleie er det vel flere kommuner rundt omkring som har oppdaget er en inntektskilde av en viss betydning. Bare se på Tanums kommun. Så Son Havn holder bra standard, til topp pris, el.prisen er ikke mer enn 4-gangen det kommunen selv betaler når man ligger der over tid. Går man til plasser der man betaler 50- og 60 kroner døgnet for strøm, er påslaget vesentlig høyere. Man skal huske på at i andre enden av havna, for å uttrykke det slik, sitter en bande politikere som skal dekke inn alle mulige ønsker og krav. Vestby kommune (der Son Havn inngår) gikk vel, etter hva jeg har lest, med 50 mill. i overskudd siste år. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Men den som har skrevet saken og lagt den på nettet har ikke mye peiling.... Jeg har aldri hørt om "Båtfolkets Magasin"! Men Vetle Børrresen er jo redaktør for Båtens Verden... så hvis ikke de har skiftet navn fra årsskiftet... Synes det er litt merkelig at de som er kåret til Årets Gjestehavn ikke engang klarer å skrive navnet på bladet som har foretatt kåringen riktig! Vitner om at det kanskje er en landkrabbe som står bak artikkelen... Det er kanskje en liten detalj jeg har hengt meg opp i, men rett skal være rett, synes jeg. Forøvrig kommer aldri Son gjestehavn til å få min stemme, etter Skjærhalden og Aker Brygge er de den dyreste gjestehavna i Oslofjorden, og det gir ikke mange tomler opp fra meg, selv om fasilitetene ellers er OK. Svarer på mitt eget innlegg... Etter å ha sjekket ut artikkelen via PCen ser jeg at dette er en artikkel som opprinnelig er skrevet av en journalist i Moss Avis. Som det petimeter jeg er har jeg derfor sendt en epost til journalisten og gjort oppmerksom på feilen...med et håp om at det rettes opp på nett i alle fall... Forøvrig må jeg jo også tilføye at bortsett fra prisen har jeg ikke noe imot Son gjestehavn! Det er et idyllisk sted - som jeg prøver å unngå når det er mest trafikk - og såvidt jeg kan bedømme er servicetilbudet også topp, selv om jeg ikke har hat noen særlige erfaringer i så måte. Jeg drar heller andre steder på grunn av prisen. Finnes mange fine gjestehavner i Oslofjorden med godt tilbud og anlegg til rundt 200 kroner og under... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 (redigert) Sendte en epost til journalisten i Moss Avis jeg, og hun rettet opp nettutgaven av artikkelen slik at det nå står Båtens Verden...Jeg var den eneste som hadde påpekt det... Jeg er vel litt sær da... Redigert 19.Februar.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 . Vestby kommune (der Son Havn inngår) gikk vel, etter hva jeg har lest, med 50 mill. i overskudd siste år. Bra de klarer å tjene godt med penger på turisme, og også båtturisme. Er havna full er prisene for lave ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Priselastisitet, Pinkvin, priselastisitet. Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 20.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 (redigert) Jeg må si jeg synes det er vel fortjent med en honnør til Son gjestehavn. Fenomenal service, havneverter som hjelper deg inn på en plass, hjelper med fortøyning og alle fasciliteter på brygga. Småpiker med varme rundstykker om morgenen er jo bare supersjarmerende. Pris- ja, det koster litt ekstra- men man får det man betaler for. Slik jeg ser det blir havneavgiften i Son et forsvinnende lite utlegg i det store båtregnskapet (det går nok aldri i pluss...). Hvis målet er å spare penger er neppe båt det beste alternativet... Son gjestehavn: Keep up the good work! Dere er gode bidragsytere til hygge på sjøen og er en trivelig havn å komme til. Lenge etter at prisen er glemt husker vi de gode minnene. Redigert 20.Februar.2017 av Nagel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 Litt skryt i varmen: Skjønner godt at Son vant årets havn i 2016 - for her er det i dag 3-4 havneverter på plass i gule vester, både på brygga og i gummibåt på vannet, som geleider folk på plass, bistår med tampene og svarer på spørsmål. De kommer med rundstykker om morgenen, henter søppel og servicebygget er rent og ryddig og har bra fasiliteter. Mulig prisen er litt stiv, men man får ihvertfall kvalitet for penga. Keep up the good work! Kk Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2018 KongKing skrev for 5 timer siden: Litt skryt i varmen: Skjønner godt at Son vant årets havn i 2016 - for her er det i dag 3-4 havneverter på plass i gule vester, både på brygga og i gummibåt på vannet, som geleider folk på plass, bistår med tampene og svarer på spørsmål. De kommer med rundstykker om morgenen, henter søppel og servicebygget er rent og ryddig og har bra fasiliteter. Mulig prisen er litt stiv, men man får ihvertfall kvalitet for penga. Keep up the good work! Kk Lett å høres "pampete ut" men jeg syns det høres helt perfekt ut med litt høyere pris og høyere servicenivå når gjestehavna ligger sentralt nær restauranter osv hvor en uansett har tenkt å svi av litt penger. Det gir en behagelig opplevelse og i ferien har man råd til det, særlig når en føler at en får igjen for pengene. Synlige og aktive havneverter, og også i rib som kan vise vei og gi en dytt er gull. Håper flere gjestehavner tar etter på dette. Ikke fullt så nøye i gjestehavner i mer grissgrendt strøk syns jeg... og da kan godt prisen være litt lavere. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Skjønner ikke helt tanken med at det skal være dyrere fordi de ligger sentralt m.t.p. restauranter. Mange gjestehavner ligger et steinkast unna div. spisesteder. Ikke har jeg noe bedre råd en måned i året som gjør at jeg vil øse ut mer penger enn nødvendig heller. Skal jeg fylle dyrere diesel fordi det er ferietid også? Men om servicenivået er betraktlig bedre enn andre steder, kan de vel muligens forsvare en høyere pris. Har forøverig ingen erfaring selv med Son gjestehavn. Hva ligger egentlig prisnivået på? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 30.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2018 Scand Baltic skrev 1 time siden: Skal jeg fylle dyrere diesel fordi det er ferietid også? En del steder gjør du nok det, ja. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.