Marius Bakke Startet 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2017 Hei! jeg eier en Albin express (26 fots seilbåt) og har nå pusset ned alt treverket inne i båten så alt er klart for lakkering. Jeg har veldig lyst til å lakke, eller beise treverket litt lysere en det det er. har hørt at det er vanskelig å få det til å bli bra og at vanskelig å få det til vare lenge. noen her med erfaring på området? hva slags lakk/beis burde jeg bruke? og eventuelt hvor mange strøk? treverket som skal lakkes/ beises er finer teak og heltre teak. Tusen takk for svar! :) Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Jeg vil anbefale å ta med en bit til en fargeforretning da får flekket på små testområder for å se hva du liker. Teak har en tendens til å ha sterk rødlig farge noe som gjør at resultatet fort kan bli rosa hvis du beiser hvit beis over. Har selv gulv i båten av natet merbau tre dette sier ekspertene ikke kan lysnes fordi rødfargen gjør det helt rosa. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Hvorfor ikke male hvitt? Janne her på forumet gjorde det i sin forrige båt, Båttolf, og det ble veldig bra. De fleste eldre seilbåter er temmelig mørke nede i salongen, og hvite vegger gjør det veldig mye lysere. http://baattolf.blogg.no/1462742224_fr_og_n.html Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Støtter siste taler. I salongen hos meg har jeg malt de store flatene hvitt. Lister rundt dører, benker og lignende pluss skutesidene (som er dekket med teakfiner enkelte steder) har jeg beholdt lakkert. Merkbart lysere ombord og de lakkerte listene gir en fin kontrast mot de hvite flatene. Brukte silkematt oljemaling da mattheten skjuler eventuelle ujevnheter godt, i tillegg synes jeg det gir et mer eksklusivt preg i forhold til å ha skott og slikt i høyglans overflate. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.