Båtplanken Startet 21.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2005 Kjøpte båt i vinter, men ingen vet nøyakyig hva den heter. Kan noen hjelpe meg?? Båten er 25fot, furu på eik, 1961mod, noen trur den er bygd i Tjølling utenfor Larvik? Motor er av nyere modell, VP md2b 25hk 1978mod, Hadde vært moro med litt historikk Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 21.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2005 Der er en del avvik fra Furuholmen, men har allikevel noen fellestrekk med enkelte av disse båter, der ligger blant annet en nokså lik under "ettersøking" under nettstedet som er www.furuholmen.com sjekk der. Sjekk også www.cmb.no om ikke du kan finne noen der. Der er en del linjer i båten som kan minne om båter tegnet i midt-sverige. Kan gjerne også være lokale tegnere her i Norge, men kan ikke huske å ha sett denne typen før av norske konstruksjoner.... Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 22.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2005 Hei Båtplanken! Velkommen på sidene. Kjenner dessverre ikke båttypen, men ville bare si at det er en veldig pen båt! Ønsker deg en flott sesong. mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Krapyl Svart 22.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2005 (redigert) En halvdekker med et slikt fyldig skrog og en lang rett kjøl peker mot Yttre Oslofjord. Aner til Hvalerbåten som var grunnlaget for mange av Hr. Colins båter. Har den krysserhekk? I så tilfelle tror jeg på en Spjærøykrysser. Er det utenpåliggende ror tror jeg på den andre siden av fjorden. Eller en Wiksteen kanskje. Ble bygget i Stavern. Redigert 22.Juni.2005 av Krapyl (see edit history) Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
barx Svart 22.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2005 hei båtplanken! fin båt du har fått deg! krysserhekk: se snekka vår, tilde. barx Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 22.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2005 hmmmm, vakker båt men skikkelig skummelt lik min.... min er bygget på kungsviken på Orust i Sverige... Se bilde: PS har du fler bilder av henne? Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Båtplanken Svart 24.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2005 (redigert) Her er et bilde til av båten, akter. Ulakket, akkurat dratt av glassfiber,,, Båten så nesten ut som et vrak da den ble kjøpt. Noen timer senere, ble to bord sider byttet, da båten hadde gnagd i brygge/stein eller no. Lagd nye fenderlister på samme side.... Skrapt ned og oljet 10 lag med oljelakk. Flyttet bunnstoff linjen 20cm. ned. En herlig jobb. Dratt/skrapet av glassfiber, som lå rundt på dekk osv. Bygd ny dekks luke. Og noen kose timer med elektriskt+++ Det har blitt noen timer, og da har vi ikke begynt inne enda..... Men begynner å bli fornøyd,, Båten er ikke en Wiksteen. Lite trulig fra Østfold, Da den virker for kraftig bygd. Mindre vær der. Kan trolig være en Ødegård Båt, De bygde båter på slutten av 50tallet begynnelsen av 60. Båten er en 61 mod. Morro med tilbakemeldinger, bare å komme med dem,,, Tilde er en pen båt, Barx. Obs: Trenger sårt båtplass i Helgeroa. Kjøpe/Leie. Har bare lånt til nå,,, Redigert 24.Juni.2005 av Båtplanken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2005 Koser meg med prosjekt jeg og har holdt på over ett år til nå og skal på sjøen med denne i sommer en gang. Kjøpte en båt til for og komme på treff i Horten men fikk motortrøbbel. Brukte knallerten hele helgen. Lykke til, godt og finne artsfrender her Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.