Jump to content

Boatfix.com og andre nettbutikker

Sebaldus

Recommended Posts

Ser at mange anbefaler å bestille herfra. Prisene virker jo svært hyggelige!

Men hvordan blir dette med porto? Kjenner til hva jeg må betale av moms og gebyrer, men hva blir kostnaden for f.eks å sende et ekkolodd?

Kan dere som har handlet her gi noen eksempler på hva dere måtte ut med porto?

(tenkte det var greist å lage en ny tråd og ikke spore av den der boatfix ble omtalt)

Enkelt og greit er det. Nå er det US Postal Service som Posten Norge har avtale med. De er blandt den rimeligere halvdelen.

Her er kalkulatoren som USPS har.

http://ircalc.usps.gov/weight.asp?Contents=1

Oppgi vekt, forsendelsesmåte og mottakerland, så får du prisen ut i dollar.

Kan anbefale at du bruker en forsendelse som tar omlag en uke. Bestiller du hos Boatfix, sender de den på rimelig måte. Vil du i steden ha pakken i løpet av et par dager, må du si i fra.

En advarsel til slutt. Postens Tollager i Norge er uhyre trege og  har enda verre service. Min pakke brukte en snau uke over og kostet omlag 200 i porto for et ekkolodd. Fra posten Norge hadde pakken på sitt lager, til jeg mottok den, tok det nesten en måned. I tillegg ble jeg avkrevd 149 kroner i fortollngs og ekspedisjonsgebyr.

Lotus

PS: For å slippe postens tollager og gebyrer, kan du forhåndsbetale momsen. Registrer deg hos på tollvesenets side. Det er gratis, men pakker med verdi over 1000 kroner kan ikke benytte ordningen.

Her er en LPD (Low Power Device konsesjonsfri kommunikasjonsradio i UHF-båndet)

Bilde

Denne koster på tilbud $27,92. eller omlag 200 kroner + moms og frakt.

I Norge koster de mellom 1000 og 2000. En ufattelig stor forskjell.

(Les siste nummer av Båtmagasinet for omtale)

Jeg shoppa litt datautstyr i tyskland nylig og transportselskapet (TNT) forlangte kr 195.- i gebyr for å ha lagt ut kr 206.- i moms. Ringte til TNT og spurte hva de mente med dette og om de ikke syntes at det var et urimelig gebyr. De mente de hadde retten på sin side og ramset opp en del paragrafer som som de dekket seg bak. De ville ikke engang tenke på å være litt smidigere i slike saker. Jeg har aldri vært borte i maken tidligere så i den grad en kan velge transportør vet i alle fall jeg hvem jeg ikke vil bruke  :cheers:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Kunne tenkt meg Jabsco Sensor MAX 17 VSD. Den kostet godt over 4000 hos LaSa Maskin på messa. Det ble med tanken.

Hos Boatfix koster pumpa $193,05. Da har de tatt sin avanse. Det innebærer at LaSa kjøper inn disse for anslagsvis 1000 kroner pluss moms og frakt. Norske leverandører tjener bra med andre ord.

For meg koster pumpa nå plutselig "bare" 2000 kroner inkludert moms, frakt, og postgebyr. Når min nye originale 17 liter trykkvannspumpe koster 1700 hos Maritim, kan jeg nok selge den for en 1000-lapp. Da koster "verdens beste" pumpe meg plutselig bare en tusenlapp ekstra.

Lotus

PS: Går man flere samme og handler, blir portoen pr mann liten og posten tar fortsatt kun et gebyr. Plutselig er fraktutgiftene en marginal utgift. Går duppeditten i stykker i garantiperioden, blir jo portoen desto større. På den anne side er mange produkter dekket av en internasjonal garanti på ett år. I Norge har du 1-2 år og en reklamasjonsmulighet i 5 år. Så hvis forskjellen ikke er stor, så vurder å handle i Norge. På den annen side vil utstakt bruk av parallellimport presse leverandørene til å harmonisere sine priser i større grad.

Var inne å så på siden til Boatfix.com. Synes hele siden var uoversiktlig og rotete. Brukte lang tid for å forsøke å finne ulike deler til min Volvo AD31. Fant deler som filter, sink o.l., men kunne ikke noen plass finne motorbetegnelsen for min motor.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...