zolli96 Startet 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2017 Hei lurte på skifte av regreim,den er gått ca 980 timer. Reima har vert bytta en gong før. Er det mykje arbeid og skifte den sjølv? noen som har bilde eller manual på og skifte den? Kor ofte skal/bør en skifte sink på blokka? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Når det gjelder sink-anoder så vil ikke jeg pine de lenger enn at de ser "halv-oppbrukt" ut. Det du ser er ofte cellestrukturen som kan bestå av bindestoff som ikke nødvendigvis har den samme beskyttende effekten. Slike anoder kan bestå av mange forskjellige legeringer og kan være støpt med forskjellige teknikker og ulike varmebehandlinger som gir stor forskjell i kornstørrelse, det er derfor bortimot umulig å si noe bastant som gjelder for alle anoder. Bruk gjerne en fil på anoden og få et godt inntrykk om du har massivt materiale igjen. Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Du må ha spesialverktøy for å skru av svinghjul på toppen. Tror du finner komplett verkstedmanual på nettet samt "eksploded view". Sitér dette innlegget Link to post
zolli96 Svart 25.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 verkstedmanual finner ikkje det nokon plass,he du en link? sving hjulet ekje det berre og tersje det av Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Skal sjekke litt på hjemme-PC i kveld. Tror jeg har dette fra tiden min sønn hadde en 06-modell av samme. Send meg gjerne en IM med e-post så skal jeg sende det jeg finner. Det jeg ihvert fall husker er at det krevdes et spesialverktøy for å åpne de 3 skruene som holder svinghjulet på toppen av motoren. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Om du ikke finner noe annet kan kanskje denne være til hjelp: For egen del bruker jeg små snekkerklemmer til å holde reima på rett plass på reimhjul mens jeg jobber med strammehjul Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 (redigert) https://www.manualslib.com/manual/837173/Yamaha-F50f.html?page=55#manual Du vil nok bli overrasket hvor enkelt det er, he-he. Redigert 25.Februar.2017 av Karl Norge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Der har du den ja, og legg merke til spesialverktøyet du må ha for å holde igjen når du skal løsne bolten på svinghjulet. De som kan sveise selv fikser raskt et slikt verktøy. Uten slikt mothold er det i praksis umulig å løsne bolten i midten fordi du drar svinghjulet rundt når du drar til. Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 (redigert) For å holde igjen svinghjulet kan du bruke noe som likner dette: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motordeler/Kamremsett/Mothold-kamakseldrev-2000021307/ Jeg har laget meg noe lignende av flatjern med gjennomgående bolter. Åsså bruker jeg momentnøkkel når jeg monterer. "Godt verktøy er halve jobben", he-he. Redigert 25.Februar.2017 av Karl Norge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 25.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2017 Kan hende det ikke er riktig motor det er linket til ovenfor, men det finner du nok ut av. Er slakken innenfor 14 mm, er det ikke nødvendig å bytte så vidt jeg forstår. Begynner å bli tørst jeg nå, sikkert all skrivingen, he-he. Sitér dette innlegget Link to post
zolli96 Svart 27.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2017 Må vel lage noko spesial verktøy når en drar av svinghjulet også vel? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.