Lusinha Startet 26.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2017 Hei. Har nettopp anskaffet meg en båt, men vet ikke helt hvilken type båt dette er. Selger påstår at det er en 16 fot askeladden 4400, men det er jeg meget usikker på. Noen her som kan hjelpe meg? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 26.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2017 Reg.nr. LAU243 var reg. som Askeladden Sitér dette innlegget Link to post
Lusinha Svart 26.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2017 Hvor finner du ut slikt? Var det noe tilleggsopplysninger der, eller kun at det var en Askeladden? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2017 ligner ikke på Askeladden 16 vil jeg si, men kanskje de har hatt noen modeller jeg ikke kjenner til .. jeg syns den kan se noe finsk ut i linjene, Lami eller no sånt..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Zach Svart 26.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2017 (redigert) Hvor finner du ut slikt? Var det noe tilleggsopplysninger der, eller kun at det var en Askeladden? Jeg har tilgang til Småbåtregisteret (på vegne av Sandnessjøen Båtforening). Det sto bare Askeladden. Du kan jo prøve å kontakte Sbr. De har kanskje flere data om båten. Redigert 26.Februar.2017 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 27.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2017 Dette er definitivt ikke en Askeladden, egentlig ikke særlig lik heller. Jeg vet ikke typen, men skroget minner om Tobias. Askeladden har flere bordganger og mer spring. Overbygget er også ulikt alt jeg har sett fra Askeladden. Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 27.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2017 Jeg mener at Askvik har hatt et 16 fots skrog som ligner på dette en gang sent på 60 tallet eller tidlig på 70 tallet. En havnenabo hadde en slik åpen båt som var komplettert med halvdekk og en enkel vindkjerm som laget av et enkelt rektangulært frontvindu og trekantede sidevinduer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.