Eureka Startet 28.Februar.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2017 Et nytt fint innslag på Hamnen.se hvor de tester ut grunnstøting med en eldre, klassisk seilbåt. Skikkelig smell med stor spinnaker oppe! Kjente jeg ble enda litt tryggere på min gamle svenske dame:) http://www.hamnen.se/artiklar/reportage/pang-hamnen-se-testar-att-ga-pa-grund.html Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 28.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2017 Hadde vært kjekt med en Euro NCAP for båter slik som det er for biler. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2017 Dehler 31: Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2017 Takker til den som la inn link. ? Så ut som båten hadde jernkjøl. Som de sier, det er jo en mindre seiler med dertil lav vekt. Masse x fart= kraft gjelder jo også på sjøen. Antar at båtens vekt har en del å si for at den løfter seg såpass raskt opp, slik at det blir mindre bevegelsesenergi i selve sammenstøtet. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 28.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2017 (redigert) De gamle gode ja .... Jeg kjøpte en 2006 modell Bavaria Cruiser 39 i fjor som hadde gått på grunn i 2 - 3 knobs fart. Resultatet var omfattenende skader i bunnkonstruksjonen og påfølgende reparasjon på velrenommert verft til kr 300K+. Og jeg har snakket alvorlig med tidligere eier, og antydet at han kanskje hadde underrapport farten i skademelding. Det benektet han kategorisk. Jeg finner det litt skremmende at moderne båter tåler så lite .......Og jeg finner det litt snodig at jeg fremdeles kunne fullforsikre båten i samme selskap (Norwegian Broker) for 1 mill. til en premie på litt over 7.000,- Redigert 28.Februar.2017 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.