Jump to content

Trenger anbefalig til våtstøvsuger

mmosberg

Recommended Posts

Trenger en våtstøvsuger til å suge ut en salig blanding av kjølevæke, vann, malingsflass og gørr fra kjølen i båten. Lensepumpa tetter seg med en gang i denne blandingen. Malingsflass og gørr er det en god del av etter arbeider i maskinrommet gjennom vinteren. Ser at biltema har en på 1200W med 30 liter rustfri beholder til bare 500,-. Denne ser jo veldig grei ut, men lurer på om noen har erfaring med den? Jula har en på 1600W, men den koster 2000,-.

Tips mottas med takk :-)

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Jeg kjøpte den så Biltema selger i går. Skal bruke den i morgen til å suge opp det som ligger i "kjølen" hos meg. Å ellers bruke til ting som jeg ikke har lust til å bruke min vanlige syøvsuger til. Så blir spennende å se om den duger. Den er jo svært billig synes jeg:) jobber til daglig i betongbransjen kor man slamsuger en del men da me noen slamsugere som er i en helt annen prisklasse. Men aligavel er det greit å ha en som er ren på utsiden til å ha i båten. Så kan komme tilbake når eg har brukt min en del. Den skal vrukes første gang i morgen;)

Jeg har den lille til Biltema, har brukt den som suger til kraftig eksentersliper(myye støv), vann, frostvæske, diesel(!), dieseldyr rester i tank osv :)

Har fungert greit den, fungerer ennå etter endel mishandling.

Skal du ha opp mye vann er beholder litt liten og må tømmes ganske hyppig. Men størrelsen er akkurat passe stor så den kommer til å bli i båten og fungere som vanlig støvsuger i hjemmehavn og gjesthavn med 220v.

Førstefender, er det denne http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Stovsuger/Vad--og-torstovsuger/Vatstovsuger-2000035051/ du mener? Er litt skeptisk da denne bare er på 100 W.

Jeg tenkte å handle denne på 1200 W og med 30 ltr beholder: http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Stovsuger/Vad--og-torstovsuger/Vat--og-torrstovsuger-WD-120130-2000038222/

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Spaserte forbi et skipsverft her om dagen, da måtte jeg virkelig sperre opp øynene, for til min store forbauselse, hadde de rigget seg til med en splitter ny slik 1200 watts allsuger fra nevnte kjede for å ta opp noe slam eller lignende fra en gjennomføring i baugpartiet på et flere titals meter langt stålfartøy de hadde oppe på slippen. Det var i det minste bra reklame, tenkte jeg, før jeg vandret videre avsted.

Bruker denne http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Stovsuger/Vad--og-torstovsuger/Vat--og-torrstovsuger-WD-120130-2000038222/

Fungerer utmerket. Har brukt opp en tidligere som holdt i ca 7 år til tross for mye mishandling. Det som tok knekken på den at den veltet mens den gikk og var full av vann. Gikk 2 år til og sto ute en vinter før motoren røyk pga vann og rust i motor. Billig så var overrasket over holdbarheten .

Redigert av TerjeFjern (see edit history)

Jeg har en Karcher vannsuger som har blitt endel år gamel nå og er godt fornøyd med den.
Valgte en model som har tepperens funksjon.
Kjøpte den på Mekonomen og de hadde også ett "hus merke" made in Kina.
Karcher virket å ha bedre byggekvalitet og bedre slanger samt at den hadde tepperens funksjon.
Kjekt å ha når huset eneste teppe trenger enn make over og det er deilig å få dritten ut av seter og tepper i bilene.
Vannet blir ganske møkkete etter en rens selv om det ikke ser så ille ut før man starter
Dog har jeg ikke stoffseter i noen av bilene mine lenger.
Karcher kostet ikke så mye mere  så for meg var det en no breiner når jeg samenlignet pris og opplevd kvalitet.
Som vanlig rettferdiggjorde jeg prisforskjellen mellom Karcher og Kina sugeren for meg selv og når den økonomiske delen av hjernen ble overbevist så klarte jeg å lure den til å slenge på noen hundre lapper til for å få en model med tepperens fungsjon.
Det har jeg ikke angret på.

Redigert av pipe (see edit history)

Har denne: https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/stovsugere/grovstovsuger/nilfisk-multi-ll-30-t-inox-vsc/240742.11223/?gclid=CjwKEAiAi-_FBRCZyPm_14CjoyASJAClUigOkaBwqvHT3yPMKoZ7ljWlIoj505woGMWW6_vl7roczRoCH0jw_wcB . Det er en Nilfisk så jeg forventet litt kvalitet, men det er det ikke. Billig tynn slange. Halvparten av sugeffekten av min sentralstøvsuger, selv om Nilfisken har mer watt. Har også en Karcher tepperensmaskin(min andre da den første røyk motoren etter 4 år). Har hatt billig Lavor støvsuger som funket fint i 10 år. Kastet denne da jeg kjøpte Nilfisken for en større jobb. Min konklusjon er at så lenge du ikke kjøper en "proff" støvsuger så vet du ikke hva du får selv om du kjøper annerkjent merke. Ville i dag spart penger og kjøpt den over nevnte Biltema til kr. 500 og satt inn tømmekran i bunn. Tømmekran er utrolig praktisk. Sparer tid og søl. Det har Nilfisken og det er vel det eneste som den utmerker seg med. Ser forøvrig at sugekraften på flere våtsugere er dårlig sammenlignet med sentralstøvsugere. Uansett så har alle våtsugere jeg har hatt sugd vann mer enn godt nok. Det er når jeg skal støvsuge gulvet i garasjen at jeg ser/merker forskjell.

Redigert av blueline (see edit history)

Da har jeg testen vannsugeren på 1200w fra biltema .Den fungerte utmerket å fulgte med masse utstyr også:) jeg ville ikke kjøpt suger med mindre tank. Merket at tankene lyver en del. Så den stopper å suger når skummet er oppe til en flottør.

Så jeg ville absulutt ha kjøpt denne 1200 w sugeren fra biltema. Den er ikke for stor å ikke for liten for mitt vruk da. Så håper bare denne varer noen år også. Har også bestilt kran til å montere som avtappingskran. Tror det bler litt rensligere å bruke da. Kontra å ta av overdelen å sette denne en plass for å tømme innholdet å montere igjen :) dette er min erfaring:)

Den første vannsugeren jeg kjøpte var av type Biltema. Etter ca tre års bruk begynte den å lekke rundt falsen i sammenføyningen mellom bunnplaten og sideveggen på selve beholderen. Den gikk rett i søpla. Kjøpte  Clas Ohlson sin utgave med plast-beholder. Veldig fornøyd med den så langt.

• 5 år senere...
On 3/6/2017 at 10:49 PM, boble65 said:
On 3/6/2017 at 10:38 PM, Oliver said:

Kjøp en billig askesuger og bruk en vanlig støvsuger .http://www.biltema.no/no/Hjem/Innredning/Ved-Ildstedtilbehor/Askesuger-15-liter-2000020315/

Fungerer godt og så slipper du å grise til en vannsuger.

blir jo bare tøv

Hos Biltema så står det faktisk om askesugerboksen deres att den kan brukes for å suge væske (som for en grovsuger). ... Skjønt veldig praktisk blir det kanskje ikke men.

pipe skrev On 5.3.2017 at 10.43:

Karcher kostet ikke så mye mere  så for meg var det en no breiner når jeg samenlignet pris og opplevd kvalitet.
Som vanlig rettferdiggjorde jeg prisforskjellen mellom Karcher og Kina sugeren for meg selv og når den økonomiske delen av hjernen ble overbevist så klarte jeg å lure den til å slenge på noen hundre lapper til for å få en model med tepperens fungsjon.
Det har jeg ikke angret på.

Har kjøpt meg en billig suger også da det ble mye drass frem og tilbake.
Den fungerer minst like bra så med 5 års reklamasjonsrett er det bare å kjøpe noe billig.

Redigert av pipe (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...