Atco61 Startet 4.Mars.2017 Del på Facebook Startet 4.Mars.2017 Fikk årets Seatronic katalog i posten forrige dagen. På side 73 så fant jeg dette produktet (beklager kvaliteten) : Finner den ikke i webshopen deres, mens hjemmesiden til SafeCurrent sier at den lanseres på Sjøen for alle. For de som ikke klarer å lese teksten så er det altså overvåkning av batteri spenning/temp og båtens posisjon på mobtlf for en kostnad av 899.- + 29.- i månedsabbonement. Et Googlesøk på SafeCurrent gir ingenting, og da blir jeg selvfølgelig nysjerrig Noen som vet noe mere? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Mars.2017 Del på Facebook Svart 4.Mars.2017 Her litt mer leselig bilde (skjermdump fra katalogen på nettet) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Shetlender Svart 4.Mars.2017 Del på Facebook Svart 4.Mars.2017 Spennede produkt. Lurer på om dette produktet virker uten mobildekning.. Og om du kan få visning av dataene i båten uten å være på internett. Jeg heller mest mot Victron BMV-702 + bluetooth modul og evt USB modul til pc for overvåkning av batteribanken. Sitér dette innlegget Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007 Sjark, 1982 Modell, 33 Fot = 2017 - Link to post
Dreuf Svart 4.Mars.2017 Del på Facebook Svart 4.Mars.2017 Spennede produkt. Lurer på om dette produktet virker uten mobildekning.. Og om du kan få visning av dataene i båten uten å være på internett. Jeg heller mest mot Victron BMV-702 + bluetooth modul og evt USB modul til pc for overvåkning av batteribanken. Om jeg har forstått det riktig så må man velge enten BT eller USB dongle på BMV702, siden den kun har en VEdirect port. Og BT donglen virker vel kun mot IOS eller Android enhet? (Har ikke prøvd BT dongle selv) Jeg har så smått begynt å fikle med dette som du kan se i min post her: https://baatplassen.no/i/topic/130888-stell-vedlikehold-og-oppgraderinger-av-min-03-bavaria-32/?p=1901148 BMV702 + VEdirect usb + raspi (eller annen computer) så har man god kontroll :) Skal også kunne brukes med arduino men det ligger ett nivå for høyt for meg. Jeg har kun koblet det mot min BlueSolar regulator enda, BMV702 ligger i pappesken og blir montert ila nesteuke. Oppstartskostnaden er høyere, men ingen mnd utgift om man allerede har nett i båten. Ser jo også ut som SafeCurrent er avhengig av mobilsignal iom at de nevner IMEI nr.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.