Nilss Svart 7.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2017 Kjøpte 32" Finlux smart TV og har en Status 335 antenne, men sliter med TV2 sine kanaler. Andre som opplever dette? De øvrige kanalene fungerer helt fint. Bruker CAM modul med RiksTV. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2017 (redigert) Kjøpte 32" Finlux smart TV og har en Status 335 antenne, men sliter med TV2 sine kanaler. Andre som opplever dette? De øvrige kanalene fungerer helt fint. Bruker CAM modul med RiksTV. Nrk og kommersielle kanaler ligger i ulike tuxer, eller hva de nå kaller det. Ulike frekvenser med ulike "pakker" kanaler. Typisk så får en inn Nrk lettere enn de kommersielle, har vel noe med måten de sender på å gjøre. Om du har en sånn 360 graders antenne er det litt begrenset hva du kan gjøre, har du en retningsbestemt så kan du så inn på senderoversikten hos rikstv og prøve å rette mot de nærmeste senderne, men da må du også ta kanalsøk på nytt etterpå. Er også en oversikt over hvilke frekvenser de ulike senderne sender på en eller annen plass sånn at du kan identifisere hvilken sender du mottar fra. Det enkleste og raskeste tipset er å ta nytt kanalsøk om du har flyttet på båten, kan være at det er en annen sender som har best styrke der du ligger med båten. -- Googlet og ser at du har en sånn rund antenne. Om det er en plass dere bruker mye med dårlig dekning så kanskje kjøpe en retningsbestemt antenne som dere kan ha opp når dere ligger der? De er jo rimelige.. problemet er at "size is king" så en bør jo kjøpe den største en finner, noe som ikke alltid er kompatibelt med båt, men veier "ingenting" da. Det med retning ifht sender gjelder visstnok ikke alltid hvis det er krevende geografiske forhold kan signal reflekteres osv. Så en må nesten prøve seg litt frem. Redigert 7.Mars.2017 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 7.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2017 Takk, roger-jo. Tror jeg tar mikkmakk versjon... Sitér dette innlegget Link to post
Nilss Svart 7.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2017 Takker for tips. Skal sjekke til helgen når jeg flytter båten. Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Jeg har selv en Finlux 19" 12V. Sigarettpluggen ble for vaklete så jeg klippet vekk denne og erstattet med en semi-permanent quick lock plugg. Ettersom RiksTV ikke er pålitelig langs kysten har jeg med en ekstern harddisk med forhåndsnedlastede filmer og serier. Den eksterne USB harddisken forsynes med strøm fra Finlux'en, men jeg er usikker på om jeg tøyer bruken litt langt for det skjer ofte at harddisken «faller ut» og må gjenstartes. Spent på om andre har tilsvarende erfaringer. Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Ida Marie III Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Roger jo skrev On 07.03.2017 at 17.51: Vær obs på at noen TV`r bare går på 12V +- 0,5V Sjekk at den er Polaritetsbeskyttet 10,0 - 15,3 volt Jeg måttte kjøpe en slik til Finlux og Båt PC`n. Er det virkelig nødvendig ? Har en Finlux 22 om bord på tredje året.. Den slår seg av når spenningen blir for lav.. Brukes som slave skjerm kartplotter under fart, da er spenningen 14,4 Aldri problem.. Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 Har prøvd å lest meg opp på dette, men blir ikke helt klok. Ser at tv linket til under har såkalt trippeltuner. Blant annet for kabel tv. Vil det si at jeg kan bruke kort fra f.eks. Canal Digital Kabel TV i båten? https://www.multicom.no/finlux-24-nordic-edition-hd/cat-p/c/p10637126 A.J. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2017 (redigert) AJ82 skrev for 2 timer siden: Ser at tv linket til under har såkalt trippeltuner. Blant annet for kabel tv. Vil det si at jeg kan bruke kort fra f.eks. Canal Digital Kabel TV i båten? https://www.multicom.no/finlux-24-nordic-edition-hd/cat-p/c/p10637126 Mener JA hvis du trekker Canal Digital Kabel til båten. min erfaring med "Multicom" er at de har kuttet ut disse. som Seatronic har i sine TV , for å tjene mer penger på oss,. . Sitat Seatronic....Våre versjoner av Finlux tv har innebygget spenningsbeskytter opp til 15 volt. Medfølgende 12volt kabel har spenningsbeskytter for pulser opp til 25 volt og er også beskyttet for polaritetsfeil. jeg måtte kjøpe 12V stablisator. til "Multicom" TV Redigert 25.Juli.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.