Jomobåt Startet 8.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2017 Er det noen som har erfaring med den elektroniske kontrollboksen til Evinrude etec motorer? Hører at den elektroniske er veldig myk, men at den har en liten forsinkelse ved giring i forhold til mekanisk kontrollboks som gir respons med en gang. Noen erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 jeg var veeeldig spent. men det fungerer helt utmerket. Girskiftet er silkemykt, kanskje et knapt halvsekund delay fra du setter spaken i gir til du har drift. Gassresponsen er umiddelbar! Man stiller selv hvor myk gassen skal være, men i havn er det ganske digg å smånavigere med to fingre.. "cruisecontrollen", dvs +/- rpm-knappen har jeg ikke helt knekt koden til ennå. Prøvd å bruke litt, men ender opp med hendelen til slutt. Prøvde en Honda 150 med elektronisk, og det var helt krise, der var det nesten 1 sekund både på gir og gass... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
alfaalfa Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Mekanisk er mekanisk, og husk at mekaniske kabler blir trege etterhvet. Men elektrisk er blitt så bra at det ikke er merkbart med forsinkelse med E-tec sin løsning. Også DTS til Mercruiser på Bravo drev har også blitt så rask at man heller ikke der har merkbar forsinkelse. Begge anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Glemmer ikke vinterturen i Vestfjorden ifjor. Skulle ha avgang 05:00, hadde trøbbel med fastfrosset kabel dagen før. Endte med demontering og hele gasswire til tørk natten igjennom på badet.. og så montasje 04:00... Fornøyd med elektronisk nå hehe. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.