Jump to content

valg av kart system.

storken28

Recommended Posts

Deler mine erfaringer. I hele 2016 sesongen kjørte jeg en test med dobbelt kartoppsett på B&G Zeus2. En kartbrikke med Navionics+ og en med C-map. Det tar bare noen sekunder å skifte mellom kartene. Navionics ble stort sett foretrukket hele sesongen. Det er ganske stor forskjell på hvordan kartet blir presentert i de to. Jeg synes Navionics grafikken var bedre, lettere å lese. Men det er selvsagt en smakssak. Når det gjelder oppdateringer ved zoom og pan var Navionics raskere enn C-map. Det har trolig lite med kartet å gjøre, mer med hvordan plotteren jobber. Jeg fant ingen forskjeller i nøyaktighet eller detaljer mellom kartene. Jeg har også erfaringer med C-map brukt i PC kartprogramvare, Expedition. Der synes jeg C-map fungerer meget godt, og med en bedre presentasjon enn i plotteren. Når det gjelder brukervennlighet og kundedialog ved kjøp/oppdatering er Navionics langt foran C-map foreløpig. Men der blir det sikkert endringer nå som Navico( B&G, SIMRAD) har overtatt C-map fra Jeppesen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...