storken28 Startet 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2017 Ha idag "C" map max og er fornøyd med denne,men den er moden for oppgradering eller utskifting (nye plotter). Anbefalling ønskes på det som er best -"C"mapp,Navionics eler Blue kart.Eventuel svaketer med den eine eller den andre. Tenkte bruks område er heile norske kysten +Shetland og Skotland. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Er man først vant med C map så blir det fort førstevalget. Har nå bluechart men savner c map så det har jeg installert på nettbrettet Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Har en Raymarin C120 med nye Navionics kart. Men har kjøpt med en 10" pad med SeaPilot for å få skikkelige S-57 kart. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 (redigert) Har en Raymarin C120 med nye Navionics kart. Men har kjøpt med en 10" pad med SeaPilot for å få skikkelige S-57 kart. Har du god erfaring med SeaPilot? Fungerer AIS? Redigert 9.Mars.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Deler mine erfaringer. I hele 2016 sesongen kjørte jeg en test med dobbelt kartoppsett på B&G Zeus2. En kartbrikke med Navionics+ og en med C-map. Det tar bare noen sekunder å skifte mellom kartene. Navionics ble stort sett foretrukket hele sesongen. Det er ganske stor forskjell på hvordan kartet blir presentert i de to. Jeg synes Navionics grafikken var bedre, lettere å lese. Men det er selvsagt en smakssak. Når det gjelder oppdateringer ved zoom og pan var Navionics raskere enn C-map. Det har trolig lite med kartet å gjøre, mer med hvordan plotteren jobber. Jeg fant ingen forskjeller i nøyaktighet eller detaljer mellom kartene. Jeg har også erfaringer med C-map brukt i PC kartprogramvare, Expedition. Der synes jeg C-map fungerer meget godt, og med en bedre presentasjon enn i plotteren. Når det gjelder brukervennlighet og kundedialog ved kjøp/oppdatering er Navionics langt foran C-map foreløpig. Men der blir det sikkert endringer nå som Navico( B&G, SIMRAD) har overtatt C-map fra Jeppesen. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Bårdp Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Har du god erfaring med SeaPilot? Fungerer AIS? Ja S-57 kartene er mye bedre en Navionics kartene og ellers fungerer den helt greit. Internett AIS fungerer for så vidt men ikke alt av båter dukker opp på den. Skal koble til en vanlig AIS mottaker for raskere oppdatering og for ikke å være avhengig av nett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.