MR Swe Startet 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2017 Hei.. har Netflix og cromecast ding som jeg tenkte bruke i båten. Tenkte man kunde laste ned ting til offline modus på Netflix på talen for så se det i båten.. men talen og cromecast trenger vel nett for snakke sammen. Og ja kan justeres ha 4g kort i talen og dele nettet med tv men bruker den data da når man skal se filmer man laster ned. ? Eller noen annen løsning? Jeg vil helst slippe bruke datatrafikk Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 (redigert) Hvilket brett har du? Mine Sony enheter kan kobles til tv via hdmi. Tror chromecast Må ha wifi men tror ikke den må være på nett hvis du skal strømme fra brettet. Så et wifi adapter som ikke kobles til nett kan fungere. Dette tester du jo evt hjemme. Redigert 9.Mars.2017 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Prøv med en bredbåndsruter uten kontakt med omverdenen. Det viktigste er at både Chromecast og nettbrett får hver sin IP-adresse, så de kan snakke sammen. En bredbåndsruter fikser det helt automagisk. Bruker du et rent aksesspunkt må du sette IP-adresser manuelt, men jeg vet ikke om Chromecasten (eller nettbrettet) støtter dette. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Dykker Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Jeg bruker Chromecast på Telia ruter i båten. Fungerer både på TV, nettbrett og mobil. http://www.fairlinephantom.no/2016/02/16/chromecast-er-na-pa-tven-i-baten/ . Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 har en samsung S2, Jeg vil helst slippe ha en løsning der jeg må bruke data/4G da jeg har egen tvantenne og Filmer/serie blir lastet ned til offline modus på taben. Sitér dette innlegget Link to post
Janne Fredriksen Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Jeg mener at Chromecast bruker LAN så det burde være enkelt å montere i båten. Nå har jeg ikke hatt netflix på en stund så hvordan disse "offline" funksjonene fungerer vet jeg ikke. Sitér dette innlegget baattolf.blogg.no Hjemhavn: Indre Bunnefjord Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Sett opp chromecasten hjemme på den wifien du har der. Så setter du opp en smarttelefon som wifirouter i båten. Sett den opp med identisk navn og kode som hjemmerouteren. --- Da vil alle dingser osv som du bruker hjemme koble seg opp sømløst i båten. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Skal teste i kvell Pinkvin.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Men da må du ikke ha noe spektakulært passord opplegg på hjemmeruteren. Må være noe wifidelinga på mobilen takler. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 (redigert) For direkte strømming mellom et smartprodukt og en skjerm/tv bruker man f.eks en sånn . Må støtte miracast men det gjør nå stort sett alt . Jaja utenom Apple sitt crap da kansje. Ellers er det rett at chromecast må ha et nettverk for å fungere. Altså i praksis ubrukelig annet enn i hjemmet eller andre steder man har et fungerende fast wifi oppsett. Redigert 10.Mars.2017 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Fikk ikke, er til det med pikvinløsnj løsning. Så fort jeg slår av WiFi og datarom går på mobilen stopper det..knurrbart har du eller noen annen prøvd den dingsen fra microsoft Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 (redigert) Du kan ikke slå av trådløs. Chromecasten henter jo filmen fra din mobil så slår du av wifi går det dårlig. Slå av 4G burde gå om du har offlina noe uten at jeg har testa det men det skal jeg gjøre. Vi har kjøpt en liten 4G router som står fast i båten, men det er vel ikke værre enn å ta en gammel mobil eller noe uten SIM kort som kan være router. Burde ikke det fungerere? Eventuelt kjøp en billig 4g router for 12v som du setter et sted i båten. Er bare noen få hundrelapper og snart kommer du sikkert til å trenge det uansett. Redigert 10.Mars.2017 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
zacroa Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Chromecast kan ikke strømme offline innhold fra telefonen din. Det du gjør når du bruker en chromecast er at du starter nettflix app'n som ligger på chromecast'n så den tar seg av streaminga. Du kan selvfølgelig sette opp ett trådløst nett med telefonen og få den koblet opp, men den vil bruke av datakvota di for å vise filmen. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Tror ikke dette var så lett at få til uten bruke 4g eller WiFi.. men kan man lage offline filmer på en Usbekistan før så ta over til tv i båten og starte netflix for sa se filmer på offline. Eller så må jeg bare laste ned ting på pc og kjøre det via HDMI.. litt kjipt men Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Kva med å kjøpe en vanlig wifi-router til 2-300 kroner? Tror dei aller fleste routere går på 12v, så da er det bare å klippe av strømforsyningen og koble ledningene direkte på batteriet. Skal gå fint å sette opp ett trådløst nettverk med en vanlig wifi-router uten at den er koblet til nettet. Den trådløse wifi-routeren eg har hjemme, har også mulighet å koble seg opp til 4G ved å sette et sim-kort i den, men det har eg ikkje testet ut. Dessverre husker eg ikkje navnet på den, men tror det er Netgear. Kostet rundt 5-600 på Elkjøp. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 (redigert) Joda har en sånn sjøl eg. fungerer utmerket. Strømmer direkte fra telefonen til dingsen via wifi direct. Man får jo også skjermer som har dette innebygget. Eller har fått det iallefall, har ikkje sjekket dagens status. Den er bare rett og sletten trådløs HDMI tilkobling som går om wifi senderen i telefonen. Redigert 10.Mars.2017 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Mente laste ned på Usb. Ikke Usbekistan Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 10.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Om jeg setter inn sikkert i tabben og laster ned filmer offline og tar med den til båten og slår på nettet på tabben og starte filmen i offline modus. 1. Vill filmen vises i offline modus på tv skjermen? 2 vil den i så fall bruke data fra datapakket? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 10.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2017 Netflix spiller ikke filmer fra USB. Enten må det streames fra nett, eller så må det være lagret i Netflix på nettbrettet. Når det er sagt så finnes det TVer som kan spille innhold rett fra USB. Hvis TVen din har USB kan du sjekke om den støtter avspilling derfra. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2017 Skal teste i kvell Pinkvin.... Er en stund siden jeg brukte det selv så jeg prøvde å google frem en oppskrift. Du må ha to telefoner/dingser for førstegangoppsett. Fant bare oppskriften for chromecast audio, men prinsippet blir likt. Du setter opp hotspot med ene enheten og bruker den andre, med chromecast appen, til å koble chromcasten til hotspot- telefonen (den du vil bruke til vanlig). Neste gang vil chormecasten koble seg opp til telefonen din automatisk når du slår på hotspotfunksjonen: How to guide: Chromecast audio in a car self.Chromecast Sendt inn 1 år siden * av the_stugots This is a quick how to based on my experience of getting a Chromecast Audio working in my car. The official Chromecast Audio FAQ says it can't be done, but it can. I already have Bluetooth audio in my car but have always been dissapointed with the sound quality (even with apt-X), so I bought a Chromecast Audio to see if that would improve things and it's really worked out, it's not as slick to use as Bluetooth audio but the quality is a revelation. Anyway, here's a quick how to of how to do it. You will need: A Chromecast Audio (CCA) A compatible phone (I used a Nexus 5) with enough data allowance on your plan, and Wifi hotspot functionality. A spare aux-in on your car stereo to plug the CCA into. A USB power-source in your car to power the CCA. Also, for the initial setup only you will need: Another phone or tablet that can run the Chromecast app (I used an LG tablet running Android) Optionally, for a slicker experience, you will need: A bluetooth audio adapter in the car, or an NFC tag attached to your phone holder Initial setup: Enable the Wifi hotspot on your phone. Connect the tablet to that Wifi hotspot. Install the Chromecast app if you haven't already. Power-on the CCA, wait a few seconds for it to start up. Open the Chromecast app on the phone and look for the Chromecast to connect to. You can then configure the Chromecast to connect to the hotspot. Open an app on your phone that can cast (e.g. Spotify). You should now be able to see the Chromecast through Spotify and cast to it. That's it, you are done, when you are in the car and want to cast, just start your hotspot and wait up to a minute, the Chromecast should appear in your casting app. Optional additional setup for automation: Install an automation app such as Llama or Tasker on your phone. Configure it so that when the phone connects to either your bluetooth audio adapter or a nearby NFC tag, the hotspot is automatically enabled. This means the chromecast will automatically hook-up shortly after you turn on the ignition. If you like, perhaps you can also get the automation app to start your favourite casting app and begin playback. That's it, hope I didn't forget anything. Sitér dette innlegget Link to post
Guano Svart 12.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2017 Hvorfor ikke bare bruke en MHL-adapter? Gir kablet hdmi til TV og mulighet for lading Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 14.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 noen link til MHL-adpater? Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Eg bestillte meg ein slik kabel i går som eg skal ha mellom mobil og tv eller tablet og tv. http://www.ebay.com/itm/5-Pins-or-11-Pins-Micro-USB-MHL-to-HDMI-HDTV-Cable-Adapter-Compatible-for-all-/252787919033?hash=item3adb5588b9:g:hYYAAOSwSlBYsqNa Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
000 Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 (redigert) Ja nå er det ikkje så mange telefoner eller tabletenettbrett som støtter MHL lenger. Utgått standard. Redigert 14.Mars.2017 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Er vel samsung som har kutta det, ikke alle? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.