Jump to content

Edit History

Eureka

Eureka

Ja, like greit at du tar med de gamle? 

Da er du sikker.  

Du kan jo høre om du får bytte om det ikke passer. Greit å prøvemonterer først før du limer. 

Det er greit å være to til jobbben. En til å holde på utsiden. 

Jeg prøvemonterte for å tilpasse ventilens hendel perfekt. 

Strammet alt til, tilpasset ventilhåndtaket så det vendt riktig retning,  og merket av overrettsmerker på utvendig del av gjennomføringen og skroget. 

-septikventilen står krunglete til, innenfor en liten søppeldunkluke... 

det selges en liten blå plastbit til 25 kr som brukes til å holde igjen gjennomføringen fra utsiden når man skrur sammen ting. -mothold. Jeg kjøpte den ikke, men det hadde vært helt greit å ha den. ? 

Men det gikk greit uten også... 

dessuten er den et eget verktøy til å skru ventilen fast... det får jeg nok aldri bruk for ... ? 

Slangestussen limet jeg fast før ventilen ble skrudd på gjennomføringen. Rett og stett for å ha minst mulig bevegelse i ting tidlig i herdingen. 

Igjen, prøvemonter, så har du en plan for gjennomføring. 

Lagt til : 

byttet forøvrig septikslanger også. 1mm urinsten i alle slanger, men luktet kraftig gjennom. Det var de hvite, glatte slangene som hadde gjort nytta si etter 10 år... bytta til de lysegrå med blå sterk og grå plast rundt... de satt tight på TD stussen. 

Eureka

Eureka

Ja, like greit at du tar med de gamle? 

Da er du sikker.  

Du kan jo høre om du får bytte om det ikke passer. Greit å prøvemonterer først før du limer. 

Det er greit å være to til jobbben. En til å holde på utsiden. 

Jeg prøvemonterte for å tilpasse ventilens hendel perfekt. 

Strammet alt til, tilpasset ventilhåndtaket så det vendt riktig retning,  og merket av overrettsmerker på utvendig del av gjennomføringen og skroget. 

-septikventilen står krunglete til, innenfor en liten søppeldunkluke... 

det selges en liten blå plastbit til 25 kr som brukes til å holde igjen gjennomføringen fra utsiden når man skrur sammen ting. -mothold. Jeg kjøpte den ikke, men det hadde vært helt greit å ha den. ? 

Men det gikk greit uten også... 

dessuten er den et eget verktøy til å skru ventilen fast... det får jeg nok aldri bruk for ... ? 

Slangestussen limet jeg fast før ventilen ble skrudd på gjennomføringen. Rett og stett for å ha minst mulig bevegelse i ting tidlig i herdingen. 

Igjen, prøvemonter, så har du en plan for gjennomføring. 

• Create New...