Jump to content

Rengjøring av fendere

Breezita

Recommended Posts

Har testet Autosol på fendere. Blir som å polere, men jammen ble det rent og fint. Slett ingen stor jobb, kosejobb når man sitter ute i sola.

Ellers er det greit å være oppmerksom på at det i Oslo-området er store forskjeller på prisen for Autosol. Torshov Rekvisita tar drøye 200 kroner, har sett samme boksen (1kg) for 350 et annet sted. Autosol er forøvrig ypperlig til å rense opp gelcoat men det krever innsats. Drøy i bruk er den også.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Hei Walter!

Hugo's er en skurekrem som brukes hyppig i båtsammenheng. Kan vel sammenliknes litt med JIF, bare at den er tykkere i konsistensen. Kan brukes til båt, badekar toaletter og metaller.

Etterlater også en beskyttende hinne iflg. det som står på boksen.

Produseres i Fredrikstad av HUGOS A/S Tlf.69313422

-koh

• 2 uker senere...

:flag: - Det er mulig at jeg hermed avslører min totale UVITENHET om noe jeg antageligvis BURDE vite, men, jeg tar sjansen - Hvem eller Hva i heiteste er Hugo ??? -  :lol: - Mulig at han er alle manns venn men jeg kjenner'n ikke  :cool: (eller gjør jeg????)  :lol:

Har selvfølgelig en mistanke om at det her dreier seg om et ordspill - noe á la RILUM -  som jeg vil påstå er alle håndtverkers venn.......

........er det noen som kan forbarme seg over en ignorant person som ikke skjønner bær ? :lol:

P.S.: bare 3 innlegg igjen til neste gull-stripen! :lol:

Hugos er en rensekrem som tar alt av skitt og rustvann. Du får den på båtutstyrsbutikk

Hei,

Sats heller på å kjøpe fenderstrømper! Koster ca en femtilapp pr. stk hos Biltema.

Da slipper man fendervask, fendermerker på båten og søvnløse netter pga av fendergnikking.

Ha en god helg

Bre et lite spørsmål til dette. Fenderstrømpene har vel ikke en megastor Biltema logo på seg, som så mye annet fra Biltema?  Synes kanskje ikke at det nødvendigvis er spesielt lekkert.

Hilsen Ludde

• 7 år senere...

Det var jo en ordentlig gammel tråd du har vekket til live her, Kvelluk. Men selvsagt like aktuell i dag som i 2003.

Ser at du anbefaler noe universell stein lurium, men virker dette på fendere? Kjøpte nylig noe som heter universalstein og kan ikke si at dette middelet virket noe bedre enn annet jeg har prøvd.

Stålull og rødsprit blir mitt neste forsøk, og kanskje bremsevæske?

Redigert av "Mathilde" (see edit history)

Jeg bruker en gummirens som er ment til renhold av RIB. Bruker den på fendere og fenderlist (har hvit list :headbang: ). Guffa rengjør og legger igjen en beskyttende hinne. Den heter "Seapower Inflatable Boat" og koster et par hundre kr hos Malfix. Funker veldig bra, og er svært drøy i bruk. Har hatt min flaske i 5-6 år. Tåler å stå i båten i minusgrader om vinteren. Greit med alt man slipper å drasse hjem ved sesongslutt.

• 4 uker senere...

xxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxx xxx xxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx

xxxxxxxxx xxxxxxxx

Kommentar fra moderator: Reklame med link til Finn-annonse fjernet.

Firma registrerte seg og spammet umiddelbart 4 tråder med fordekt tekstreklame.

Nesten fristende å vekke "baatplassens Hall of Shame" til live igjen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...