BEG Svart 9.Mai.2003 Del på Facebook Svart 9.Mai.2003 Har testet Autosol på fendere. Blir som å polere, men jammen ble det rent og fint. Slett ingen stor jobb, kosejobb når man sitter ute i sola. Ellers er det greit å være oppmerksom på at det i Oslo-området er store forskjeller på prisen for Autosol. Torshov Rekvisita tar drøye 200 kroner, har sett samme boksen (1kg) for 350 et annet sted. Autosol er forøvrig ypperlig til å rense opp gelcoat men det krever innsats. Drøy i bruk er den også. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Ole-Jacob Svart 10.Mai.2003 Del på Facebook Svart 10.Mai.2003 Aceton gjør også hvite fendere som nye - meget enkel jobb også.. Kan nok være smart å sette inn gummien med noe etterpå, ettersom aceton neppe kan sies å legge igjen en beskyttende hinne!? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 10.Mai.2003 Del på Facebook Svart 10.Mai.2003 Kanskje av interesse at dette har blitt diskutert før her. I kategoriene (link øverst på siden) finnes en hel gruppe om rensing av alt mulig. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 10.Mai.2003 Del på Facebook Svart 10.Mai.2003 Hei Walter! Hugo's er en skurekrem som brukes hyppig i båtsammenheng. Kan vel sammenliknes litt med JIF, bare at den er tykkere i konsistensen. Kan brukes til båt, badekar toaletter og metaller. Etterlater også en beskyttende hinne iflg. det som står på boksen. Produseres i Fredrikstad av HUGOS A/S Tlf.69313422 -koh Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 22.Mai.2003 Del på Facebook Svart 22.Mai.2003 - Det er mulig at jeg hermed avslører min totale UVITENHET om noe jeg antageligvis BURDE vite, men, jeg tar sjansen - Hvem eller Hva i heiteste er Hugo ??? - - Mulig at han er alle manns venn men jeg kjenner'n ikke (eller gjør jeg????) Har selvfølgelig en mistanke om at det her dreier seg om et ordspill - noe á la RILUM - som jeg vil påstå er alle håndtverkers venn....... ........er det noen som kan forbarme seg over en ignorant person som ikke skjønner bær ? P.S.: bare 3 innlegg igjen til neste gull-stripen! Hugos er en rensekrem som tar alt av skitt og rustvann. Du får den på båtutstyrsbutikk Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 23.Mai.2003 Del på Facebook Svart 23.Mai.2003 Hei, Sats heller på å kjøpe fenderstrømper! Koster ca en femtilapp pr. stk hos Biltema. Da slipper man fendervask, fendermerker på båten og søvnløse netter pga av fendergnikking. Ha en god helg Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 23.Mai.2003 Del på Facebook Svart 23.Mai.2003 Hei, Sats heller på å kjøpe fenderstrømper! Koster ca en femtilapp pr. stk hos Biltema. Da slipper man fendervask, fendermerker på båten og søvnløse netter pga av fendergnikking. Ha en god helg Bre et lite spørsmål til dette. Fenderstrømpene har vel ikke en megastor Biltema logo på seg, som så mye annet fra Biltema? Synes kanskje ikke at det nødvendigvis er spesielt lekkert. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Pjolter Svart 23.Mai.2003 Del på Facebook Svart 23.Mai.2003 Bre et lite spørsmål til dette. Fenderstrømpene har vel ikke en megastor Biltema logo på seg, som så mye annet fra Biltema? Synes kanskje ikke at det nødvendigvis er spesielt lekkert. Tror nok det ja, som nesten alt annet på Biltema,,, PS! Vet ikke dette sikkert Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2003 Del på Facebook Svart 23.Mai.2003 Hei. Slik ser de ut med pris: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ludde Svart 23.Mai.2003 Del på Facebook Svart 23.Mai.2003 Ser jo veldig bra ut Lars. Håper ikke Biltema sine reklamefolk har smørt logoen på andre siden av strømpa bare. Får ta turen til Biltema og ta sakene i nærmere øyesyn. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
PanPan Svart 24.Mai.2003 Del på Facebook Svart 24.Mai.2003 Mener å huske at den raskeste metoden som tar minst tid er overlate det til alle manns venn, HUGO. Jeg prøvde HUGO for å fjerne matt belegg på glass. Fikk noen utrolig stygge riper i glasset! Derfor vil jeg ikke bruke "vennen HUGO" til noe jeg er redd for riper i. Sitér dette innlegget Link to post
seilbaat Svart 29.Mai.2003 Del på Facebook Svart 29.Mai.2003 oksalsyre tar visstnok det meste men hvilken blanding er mest fornuftig? kjøper man på apoteket eller på jernvaren? fikk forøvrig demonstrert et skum på boks som gjør underverker på fender (noe ala bremseveske vil jeg tro) Skal selv teste det i løpet av neste uke. Sitér dette innlegget Link to post
Kvelluk Svart 25.April.2011 Del på Facebook Svart 25.April.2011 Anbefaler DIAMANT Weisser Stein (Universell rense-og poleringstein. Lager ikke riper. Anbefalt til bruk på bl.a. plastmøbler. Meget effektiv på fendere. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 25.April.2011 Del på Facebook Svart 25.April.2011 (redigert) Det var jo en ordentlig gammel tråd du har vekket til live her, Kvelluk. Men selvsagt like aktuell i dag som i 2003. Ser at du anbefaler noe universell stein lurium, men virker dette på fendere? Kjøpte nylig noe som heter universalstein og kan ikke si at dette middelet virket noe bedre enn annet jeg har prøvd. Stålull og rødsprit blir mitt neste forsøk, og kanskje bremsevæske? Redigert 25.April.2011 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jantzen Svart 25.April.2011 Del på Facebook Svart 25.April.2011 Eg bruker dette : http://www.maritim.no/batpuss/batpleiemidler/andre-rensemidler/maritim-fenderrens-500-ml Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 25.April.2011 Del på Facebook Svart 25.April.2011 Jeg bruker en gummirens som er ment til renhold av RIB. Bruker den på fendere og fenderlist (har hvit list ). Guffa rengjør og legger igjen en beskyttende hinne. Den heter "Seapower Inflatable Boat" og koster et par hundre kr hos Malfix. Funker veldig bra, og er svært drøy i bruk. Har hatt min flaske i 5-6 år. Tåler å stå i båten i minusgrader om vinteren. Greit med alt man slipper å drasse hjem ved sesongslutt. Sitér dette innlegget Link to post
xpress666 Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Hadde 4 stk "hvite" fendere som ikke så ut. Frem med poleringsmaskinen, brukte noe fin rubbing, ble som nye. Sitér dette innlegget Kl D1 SjøkapteinNavigare necesse est, vivere non est necesseWindy 43 Typhoon 2x TAMD 73 EDC Link to post
Florida Svart 23.Mai.2011 Del på Facebook Svart 23.Mai.2011 xxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxx xxx xxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx Kommentar fra moderator: Reklame med link til Finn-annonse fjernet.Firma registrerte seg og spammet umiddelbart 4 tråder med fordekt tekstreklame. Nesten fristende å vekke "baatplassens Hall of Shame" til live igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.