Jump to content

Valg av 100w solcellpanel

MR Swe

Recommended Posts

Lurer faktisk på å kjøpe portabelt, da bruken er relativt skjelden.

Da slipper jeg utfordringer med evt tråkk og vær som is og snø.

Eksempel på hva jeg tenker på fra nettet:

http://www.ebay.com/itm/Portable-Kit-100W-Suitcase-Folding-Solar-Panel-for-12V-RV-Boat-Off-Grid-2x50W-/301636738431?hash=item463af35d7f:g:tpgAAOSwoJZXRpxT#shpCntId

Spesielt dyrt var det ikke heller :-)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

De fleksible tåler snø, is og tråkk. Det blir pes hvis du må huske og legge frem panelet når det er sol. Husk at panelet lader selv om det er overskyet. Mitt 100watt polycrystal (synes og huske det heter det) lader 1ah når det er overskyet og 6.5ah i sola midt på sommeren. Det er veldig kjekt og ikke tenke på og legge det ut. Det bare fyller batteriene.

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

De fleksible tåler snø, is og tråkk. Det blir pes hvis du må huske og legge frem panelet når det er sol. Husk at panelet lader selv om det er overskyet. Mitt 100watt polycrystal (synes og huske det heter det) lader 1ah når det er overskyet og 6.5ah i sola midt på sommeren. Det er veldig kjekt og ikke tenke på og legge det ut. Det bare fyller batteriene.

Fordeler og ulemper med det meste, men normalt så lader motor eller landstrøm tilstrekkelig.

Tenkte det ville være kjekt om en valgte å strekke oppholdet i uthavn utover 2-3 dager som idag går greit uten lading.

Hender jeg starter motoren en stund også, da får jeg varmtvann i dusjen også

Selv om jeg ser på baatplassen at det er fyfyMen tåler en halvtimes bråk for varm dusj.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Nei har ikke link, men jeg letet på sparelys.no/alternativenergi.no og seatronic.no. Fant paneler og regulator som passet meg, dette lå på ca 6000 kr fra de fleste norske leverandører.Skrev ned mål og div spesifikasjoner på panel og vilken mppt regulator jeg skulle ha. Ikke noe galt med den prisen, de må jo tjene til livets opphold de også. Men jeg tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på å skaffe fra Kina selv. Letet på eBay til jeg fant samme regulator og panel fra Kina. Kom på 2800kr inkl frakt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...