pipe Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Da har jeg vært på Mekonomen og sjekket skillerelet. På kjøpet fikk jeg også produkt kunskap noe man ikke skal kimse av i dagens butikker. Som du ser er dette et Sure Power 702R og ikke 1202R. Forskjellen er at 702R er for Max 70A dynamo mens 1202R er for max 120A dynamo. 2 tallet i model betegnelsen står for to batterier. Prisen var veil kr 1313 og siden det lå i 50% rotekassa så ble det endel billigere. Faktisk var det helt greit med en 500 lapp. Jeg spurte også om de kunne bestille 1202R og hva prisen ville bli. Desverre hadde importøren de kjøpte Sure Power av kuttet ut disse porduktene. De trodde skillerelet holdt fint til en 70A dynamo da de hadde solgt noen til diverse VP med 70A dynamo før i tiden. Disse hadde ikke kommet tilbake for å klage på brent skille diode. Men jeg fikk ingen garantier så det blir på egent ansvar. Kanskje BP sine medlemer har noen synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 bav28s skrev 6 minutes ago: Takk for hjelpen, Pipe, men denne blir nok litt liten. Max 70amps. Jeg får lete litt mer, og se om jeg finner noen som selger 1202. ? Bare hyggelig. Jeg klarte ikke å legge inn bilde og tekst i samme post men til å være første gang jeg legger inn bilde gikk det overaskende bra alikevel. Sitér dette innlegget Link to post
bav28s Svart 15.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 (redigert) Det virker vanskelig å få tak i samme skillediode som jeg har hatt. Jeg finner andre produkter, men ikke Sure Power. Er det "plug'n'play" på alle/de fleste? Slik at jeg bare bytter direkte, eller kan det være andre endringer jeg må gjøre også? Jeg har googlet en del nå, og funnet noen alternativer. Er det noen som har kjennskap til disse, og kan anbefale/ikke anbefale ? http://tbbecker.mamutweb.com/Shop/List/Skilledioder/282/1 - tenker da på DI130A2 https://seatronic.no/quick-ladeseparator-160a - Men jeg trenger jo egentlig ikke til 3 batteribanker https://www.maritim.no/bep-voltsensitivt-rele-125a#.WPHrbk2weUk - Koblingen på denne virker helt annerledes enn den jeg har? (Redigert: Det er en 115A dynamo) Redigert 15.April.2017 av bav28s (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ailo Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Hei Bav28 Hvordan endte denne problemstillingen? Sitter med samme problemene i min båt, og dette var en utolig hjelpsom tråd?? Før jeg leste den har jeg feilsøkt og endt med å bestille ny skillediode/batteriskille (mange navn), og er veldig spendt på om denne løser alt. Gjorde det det for deg? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 @bav28s var sist innom forumet for tre år siden. Tvilsomt at du får noe svar. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
hegra Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Ailo skrev for 2 timer siden: Før jeg leste den har jeg feilsøkt Hva var resultatet av feilsøkingen? Var det ulike spenninger du målte? I så fall oppgi måletallene. Jeg spør fordi enkelte impotører av båter har gjort feilkoblinger med disse skillediodene som medfører feil og ulik ladespenning til batterier. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 10.April.2021 Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Jeg tror det endte med han trakk kortet deres hus og hoteller brenner så tipper han endte opp i ei campingvogn Sitér dette innlegget Link to post
bav28s Svart 11.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2021 Hei Ailo! Det løste problemet mitt å kjøpe ny skillediode. Jeg har ikke hatt problemer siden. Håper det løser problemet ditt også! Utrolig mye kunnskap på mange av de aktive medlemmene her på siden! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.