Vaageskar Startet 12.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2017 Erfaringer med Finnmaster Pilot 8.0? "3-fotsjuka" angriper heftig, og vurderer å oppgradere fra min 2014 Askeladden P66 weekend med Suzuki DF150 til Finnmaster Pilot 8.0 med Yamaha 300 eller 2 x 150. Er superfornøyd med Askeladden, og har plukka på det meste av utstyr på denne nå, så "må ha" lista på neste båt er lang.. ? Bytter mest pga. ønske om mer boplass og 2 separate lugarer. Har lest "det som finnes å lese" om båten, sett på den et par ganger + prata med et par eiere. Har et meget godt inntrykk av denne modellen! Noen som har gjort seg noen erfaringer med tekniske eller byggemessige svakheter på Pilot 8.0? Virker solid og gjennomtenkt konstruert og bygd, men alltids greit å få noe kommetarer fra dere som har kjørt denne et år eller 3. Det som bekymerer meg aller mest er egentlig forbruket, med økning fra ca. 1,3l pr.nm.i dag på P66'en til ca. 2,3 på Pilot 8 med 300hk.. Any comments? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Nydelig båt - syne den er veldig flott, med store vinduer og flott gjeste/barnekabin. Til info ligger det en testvideo av båten på Hamnen Play. Sitér dette innlegget Link to post
Vaageskar Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 (redigert) Da er Askeladden solgt og Pilot 8.0 den mest aktuelle arvtakeren ? Utfordringen er vel at det ikke er mange brukte av denne i markedet for øyeblikket. Har full kontroll på de på finn.no, men har pt. ikke funnet andre til salgs. Om du vet om noen som vurderer å avhende en pent holdt Pilot 8.0 med min. 300hk, så fortell de at det er på tide å legge den ut for salg ? Redigert 4.April.2017 av Vaageskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vaageskar Svart 8.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2017 Da er Pilot 8 handla, henting rett over påske ? God påske! Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.April.2017 Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Gratulerer! Det ser ut som en spennende båt, så fint om du legger ut noen bilder når du kommer så langt. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Bianca Svart 9.April.2017 Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Grattis! Hva slags motorisering ble det? 1x300? Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 9.April.2017 Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Heldiggris. Ny/Brukt? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Vaageskar Svart 9.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 M/B Bianca skrev 1 time siden: Grattis! Hva slags motorisering ble det? 1x300? Takker :-) Ble med 1 x 300 ja Sitér dette innlegget Link to post
Vaageskar Svart 9.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 TB22 skrev 1 time siden: Heldiggris. Ny/Brukt? Ble en "ubrukt" 2014 mod. med 300hk, greit utstyrt med de 3 "fabrikkpakkene" og en skikkelig Garmin 8012 kartplotter. Hekkmontert ankervinsj og kalesje ettermonteres snarest råd (er på vei allerede). Og så kommer det vel lmer litt etter litt.... :-D Sitér dette innlegget Link to post
Vaageskar Svart 9.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Fantino skrev for 6 timer siden: Gratulerer! Det ser ut som en spennende båt, så fint om du legger ut noen bilder når du kommer så langt. Etter 3 sesonger i Askeladden P66 Weekend har jeg virkelig fått sansen for båttypen, og med Pilot'en får vi mer plass til overnatting og turbruk. Når jeg først skulle gå opp i størrelse, så var det totaldesign, attitude og løsningene ibåde ute og inne i båten som gjorde at jeg falt på Pilot 8, den var ganske enkelt mest tiltalende på alle måter :-) Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 9.April.2017 Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Ja, er snasen design. Digger denne typen båt Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Bergen dørk Svart 9.April.2017 Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Vaageskar skrev 31 minutes ago: Ble en "ubrukt" 2014 mod. med 300hk, greit utstyrt med de 3 "fabrikkpakkene" og en skikkelig Garmin 8012 kartplotter. Hekkmontert ankervinsj og kalesje ettermonteres snarest råd (er på vei allerede). Og så kommer det vel lmer litt etter litt.... :-D Grattis! Hva endte dette på prismessigda?Høres jo unektelig noe kostbart ut... Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Vaageskar Svart 9.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Bergen dørk skrev 27 minutes ago: Grattis! Hva endte dette på prismessigda?Høres jo unektelig noe kostbart ut... Kan vel ikke påstå at det ble billig, men det ble såpass at det er verdt det... ? Kikka egentlig etter -15 / -16 mod., men denne var så lite kjørt at det er godt som nytt. Trenger en god porsjon TLC etter å ha stått "ubrukt", men det er kun arbeidstimer og vårpusskos. Monterer kalesje og vinsj selv for å prøve å holde kostnader litt nede.. Sitér dette innlegget Link to post
Vaageskar Svart 9.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Om noen har gjort oppgraderinger i kabinen på sin Pilot 8 for å redusere "plastinntrykket" og skape litt varmere miljø, så tar jeg gjerne mot tips & tricks og bilder! Sitér dette innlegget Link to post
Pilot1 Svart 10.April.2017 Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Gratulerer, på vår fikk forrige eier montert gardiner i kabinen rett før vi overtok, det demper veldig på "plasten". Sitér dette innlegget Link to post
Vaageskar Svart 10.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Takker Pilot1, gleder oss til ny båtsesong nå! Gardiner er noe som mangler på denne vi kjøpte, men det skal på plass fortere enn svint, tenkte det samme som du erfarer at det må hjelpe godt på. Hadde tenkt å kjøpe de originale, men fikk lettere bakoversveis når jeg fikk prisen.. 12.000 (!) fra Finnmaster, spinnvilt! Samme for soldekksputa foran, den kom på 11 lapper, så den får vente. Ang. gardinene så får fruen dra frem symaskinen, dette fikser hun lett og fint for en brøkdel av kostnaden :-) Har du 300hk på din? Hvilke erfaringer gjør du deg på forbruk i praksis? Sitér dette innlegget Link to post
Pilot1 Svart 10.April.2017 Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 12 lapper hørtes vill ut, tror våre kommer fra en gardinbutikk, men henger veldig fint. Stoffet er litt tynt for trykknappene, de har en tendens til å løsne, når jeg setter i nye knapper så legger jeg på litt ekstra stoff som forsterkning, ser ut til å holde. Har også tenkt på pute foran fordi det kan bli litt lite soldekk pga. at kalesjetaket er så tungvint å ta av, men 11 lapper var litt mye.. Ja, har 300, forbruket ser ut til å stemme bra med kjørefakta tabellen hos Yamaha, dvs. ca 45-60 liter i timen på marsj 18-25 knop avhengig av motvind, last og om kalesjen står oppe. Sitér dette innlegget Link to post
Vaageskar Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Da blir det hentetur til helga, Pilot'en ligger klar, dupper i sjøen og venter, det gledes! ??? Fra Kopervik fredag og videre fra Bergen og opp rundt Stadt lørdag. Er meldt blå himmel & sol og 3-5 m/s stort sett fra øst / nordøst hele veien fra start til Sunnmøre, mer perfekt hentevær kan en vel ikke forvente ei vårhelg ? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Dette lukter hentetråd!... Sitér dette innlegget Link to post
Vaageskar Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 (redigert) Viser seg at Garmin 8012 ikke har innebygd ekkoloddmodul, så da begynte jakta.. Modul og hekkmontert svinger med Chirp og RealVü kom på min.11-12 lapper her til lands, endte opp med Ebay og kurér over fjorden, da endte det på hyggelige 4500 for samme utstyret :-) Så litt etter hvert nå blir det på land med skuta for litt vårpuss og montering av svinger, kalesje og ankervinsj. Redigert 26.April.2017 av Vaageskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.