MegaTrondy Startet 12.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2017 (redigert) Tenkte å kjøpe et nytt grovfilter men kan ikke finne hvem som forhandler det. Tips? Oroginalt eller uoriginalt. Modellen på filteret står greit på bildet, men selve holderen heter parker 215rmam. Redigert 12.Mars.2017 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 12.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2017 går vel også under navnet Racor, fleste båtbutikker bør ha dette.. har vært litt kinkig å finne på norske nettbutikker. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Mort1 Svart 12.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2017 Maritim diesel eller Maritim båtutstyr f.eks kan nok hjelpe med dette...... Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 12.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2017 Jeg har pleid å handle sånt på eBay. Her er link: http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=R15tul&isNewKw=1&isRefine=true&mfs=GOCLK&acimp=0&_trksid=p2056088.m2428.l1313.TR0.TRC0.Xr15tul&sqp=r15tul Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
MegaTrondy Svart 13.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Jeg finner ikke akkurat det filteret med maritim. Kan det være faset ut og være erstattet av et annet filter? Jeg må ha nytt filter da pakningen på det gamle er ødelagt slik at motoren suger luft og ikke starter. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Det står at filteret er laget for Racor et-eller-annet series. Kan se det på bildet du har lagt ut. Du kan bruke hva som helst som passer til holderen som filtrerer 10 Micron. Så det er hva du skal søke etter: Racor xxx series. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 13.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Så jeg kan bruke et filter av annet merke? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Du kan bruke hva som helst. Jeg har brukt Fram, Perkulator, Donaldson og gud-vet-hva. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 13.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Er det standard størrelse på filteret? Kan jeg bare ta med det gamle filteret også får jeg et som passer? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Korrekt, eller bare si du skal ha 10 Micron filter til Racor xxx series (det er et tall på det gamle filteret som jeg ikke kan se ut av innlegget ditt). Så er det bare å lese bruksanvisningen på det nye filteret og skru det på. Lufte og tusle i vei en sesong til. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 13.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Det står 215 series. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 (redigert) Da har seriøse filterbutikker overgangstabeller. Men søker du 'filter for Racor 215 series' så får du treff. Som helt sikkert kommer med andre alternativer en Parker (Hannifin het det vel også før i tiden, den gangen jeg jobbet der). Men nå må jeg gå og legge meg. Pensjonister skal tidlig opp om morran, har et helt rituale å ta hensyn til :-) Redigert 13.Mars.2017 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Søk hos inlinefilters.co.uk og du finner hva du skal ha. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Her er en norsk forhandler hvis du ikke vil handle med utlandet. Finner kontaktinfo ved å klikke rundt på denne siden: http://www.aramas.no/categories/racor-dieselelementer Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Lekang Maskin har ekvivalenter til det aller meste av filter.http://www.lekang.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 MegaTrondy er reg i utlandet. Vet ikke hvor mye utland. Men en hver sjappe som selger filter har sikkert overgangstabeller mellom de forskjellige. Mine Donaldson elementer kjøpte jeg hos en Volvo-sjappe i Hönö-Klova. Elementer til Separ 2000 kom fra havnebetjenten i Thisted, Limfjorden, Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 14.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Jeg bor i Norge. Hvorfor det står utlandet vet jeg ikke. Var på Maritim i dag i Bergen. De hadde filter til båten min. Det jeg hadde var gått ut. Nytt heter R20T. Var innom maritim i sommer, da hadde de ikke filter til båten min mente de. Tydeligvis ikke alle som har like god oversikt. Hadde jeg fått rett info den gangen hadde jeg ikke måtte lete sånn denne uken. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Det er du selv som er herre over din egen profil på baatplassen.no og skriver inn hva som skal stå der. Bare å gå inn og redigere. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 14.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Ok. Men takk for alle gode råd jeg har fått angåene å finne riktig filter. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.