storblaasern Startet 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2017 Hei, Jeg har planer om å mekke nytt "trallverk" til dørken i cockpiten på seilbåten. Er egentlig litt blank her, så et par spm: Hvilket treverk er gunstig å bruke og hvor får man kjøpt det? Regner med man bare kan "bestille" lister i korrekt lengde/bredde også skru det sammen selv. Burde man bruke olje og/eller lakk her, og hvilken type er i så fall mest egnet? Det jeg tenker er enklest er langsgående lister som skrus fast på to eller flere "tversgående" lister. Sitér dette innlegget Link to post
Jonesy Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Om det er litt sånn få mekket til noe rimlig, så har jeg sett sånne trallverk skittentøy-kasser. IKEA e.lign. De ser ut som er i noe edlere treverk, kanskje kan lage noe av sånt. Lakk blir vel glatt, så nok bedre bruke olje som trekker inn. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Hadde trallverk på min første seilbåt. Det ble liggende i garasjen. Samler bare dritt. Hva med å kjøpe gummimatter med hull som de bruker på storkjøkken o.l og skjære til om du skal ha noe på dørken? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Eureka Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Sjøl ville jeg montert syntetisk teak/ flexiteek etc. Sitér dette innlegget Link to post
storblaasern Svart 13.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 (redigert) Båten det er snakk om er en maxi 68. Ser veldig mye bedre ut med trallverk samt at det har noen pratiske egenskaper som å holde dørken tørr hvis det kommer inn vann. Vet egentlig ikke om trallverk er det riktige navnet her? Har alltid bare pleid å kalle det for en "bunnrist", men ser trallverk har blitt nevnt her noen plasser. Redigert 13.Mars.2017 av storblaasern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.