Jump to content

Offisiell åpning av Hurum-passasjen 1. juli!

Syvert

Recommended Posts

1. juli kl. 18.00 vil kystdirektør Øyvind Stene foreta den offisielle åpningen av den utvidede passasjen i Drøbaksjeteen på Hurumssiden. Den utvidede passasjen er blitt til gjennom et samarbeid mellom Kystverket, Kongelig Norsk Seilforening (KNS) og Kongelig Norsk Båtforbund (KNBF). Åpningen er nå utvidet til 50 meter og gjør det mulig å bruke ”vestleden” for å separere fritidsbåttrafikken fra nyttetrafikken gjennom Drøbaksundet.

Den offisielle åpningsseremonien markerer også et bredere og bedre samarbeid mellom Kystverket og det organiserte båtlivet når det gjelder å legge forholdene bedre til rette for fritidsbåttrafikken langs kysten.

Media vil bli invitert til åpningen, men det viktigste er at også fritidsbåtene slutter ”båtsterkt” opp om arrangementet og markerer begivenheten. Vi oppfordrer derfor alle båtfolk i området til å møte frem og markere åpningen med stor flagging og støt i hornet!

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Astor vil være på plass. Den nye åpningen er blitt kjempefin. Plass til å passere motgående trafikk. Bredere enn åpningen sør for Oscarsborg.

Bilde

Pinseaften lå mudderfartøyet å jobbet i jeteen.

Bilde

Nå er åpningen i jeteen blitt bred å god å passere.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Nikita og Astor skal på langtur til hjemstedet Jeløya til helgen. Vi vil trolig passere Færgestad rundt 18-tiden. Vi skal selvsagt være med å tute i hornet for å markere den brede fine åpningen for oss som har fritidsbåter. Flott tiltak!! :flag::flag::flag:

Så ble Drøbaks sjeteen's utvidelse på Hurum siden offisiellt åpnet, klokken 18.00..presis!

Fremmøte av Kystverket, med Syvert ombord, samt en havnevakt, og ikke å forglemme Astor og Nikita. Det var en annen båt der også.

Beklager billed kvaliteten, men mobilen er ikke bedre.

Bilde

Bilde

Bilde

Fairline Mirage 29 er solgt.

Det var et fåtall båter som hadde møtt opp til åpningen av jetteen poå Hurumsiden.

Bringer her noen flere bilder fra begivenheten.:

Bilde

Flere bilder vil komme når jeg får overført bildene fra Nikita.

Det var en annen båt der også.

Som var meg :wink:

Det var et fåtall båter som hadde møtt opp til åpningen av jetteen poå Hurumsiden.

Bringer her noen flere bilder fra begivenheten.:

Bilde

Flere bilder vil komme når jeg får overført bildene fra Nikita.

<{POST_SNAPBACK}>

Balticen på bildet er min. Jeg var der med hele familien :flag::flag::flag::flag::flag:

Kjempestor takk til Astor, Nikita og Faxen som stilte opp under åpningen av "Hurum-passasjen", som nå er det offisielle navnet på "hølet"! Nå er det noen brave nordmenn som har gått gjennom Nordvest-passasjen, men det kreves ikke fullt så mye for å gå gjennom Hurum-passasjen!

Kystdirektøren fleipet selvfølgelig med at "det var godt å se at samtlige medlemmer i KNBF hadde møtt opp"! Det er i alle fall helt sikkert at det hadde blitt stusselige greier hvis ikke dere tre var på plass! :flag::flag::flag:

Jeg kommer tilbake med bilder så snart jeg finner ut hvordan jeg gjør det. Hvis ikke, får jeg sende bildene til Astor, så får han formidle dem videre.

Hilsen Syvert :seeya:

Beklager Baltic! Takk til deg også! Men det hadde jo vært en fordel med vimpel da...

Hilsen Syvert  :seeya:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor dette maset om vimpel...? Vimpel var vel ingen betingelse for å være med å vise solidaritet for dette tiltaket? Jeg møtte opp, jeg hadde flagg på båten og jeg tuuutet etter oppfordring her på baatplassen.no.

Jeg ser nå ingen vimpel på de andre båtene heller jeg da (snakker dere om KNBF-vimpel eller baatplassen.no-vimpel?). Jeg har baatplassen.no-vimpel liggende, men ingen KNBF-vimpel. Vil nok etter hvert vurdere å melde meg inn i KNBF, men er altså ikke medlem der pr. d.d. Synes det er så mange som skal ha penger,- er bl.a. medlem i NSSR-kystpatruljen og Sjøassistanse...

Kanskje jeg som ikke hadde noen vimpel synlig burde holdt meg hjemme :confused:

Hvorfor dette maset om vimpel...? Vimpel var vel ingen betingelse for å være med å vise solidaritet for dette tiltaket? Jeg møtte opp, jeg hadde flagg på båten og jeg tuuutet etter oppfordring her på baatplassen.no.

Kanskje jeg som ikke hadde noen vimpel synlig burde holdt meg hjemme    :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Neida, Baltic!

Fint at du ble med å støttet opp om åpningen.

Det vi mener er at det hadde vært lettere å kjenne deg igjen med en vimpel på båten. Ellers så forsvinner vi jo i mengden av mange like båter påå fjorden.

Men jeg skjønner tankegangen din. Å støtte opp om arrangementet var jo aller viktigst. :sailing::flag:

Jeg beklager så mye hvis jeg har tråkket deg på tærne, Baltic! Det var ikke meningen. Fra min side var det bare en forklaring på hvorfor jeg ikke var oppmerksom på at du var en av "våre". Det viktigste var selvfølgelig at du var til stede! Og takk for det, nok en gang!

Hilsen Syvert :seeya:

Jeg beklager så mye hvis jeg har tråkket deg på tærne, Baltic! Det var ikke meningen.

Jeg har absolutt ingen 'såre tær', med meg går det fint, men jeg synes bare at fokuset ble vel mye på manglende vimpel :smiley:

Hvilken vimpel er det dere sikter til,- baatplassen.no eller KNBF?

Mvh Baltic :seeya:

Jeg har absolutt ingen 'såre tær', med meg går det fint, men jeg synes bare at fokuset ble vel mye på manglende vimpel  :smiley:

Hvilken vimpel er det dere sikter til,- baatplassen.no eller KNBF?

Mvh Baltic    :seeya:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vel Baatplassen-vimpelen vi kjenner hverandre igjen på.

Jeg ser nå ingen vimpel på de andre båtene heller jeg da (snakker dere om KNBF-vimpel eller baatplassen.no-vimpel?). Jeg har baatplassen.no-vimpel liggende, men ingen KNBF-vimpel. Vil nok etter hvert vurdere å melde meg inn i KNBF, men er altså ikke medlem der pr. d.d. Synes det er så mange som skal ha penger,- er bl.a. medlem i NSSR-kystpatruljen og Sjøassistanse...

Kanskje jeg som ikke hadde noen vimpel synlig burde holdt meg hjemme    :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Godt poeng. Har som mange andre desverre ikke plass til vimpel. :blush:

Alle på sjøen er Båtplass-medlemmer, de bare vet det ikke enda. Derfor tar jeg i mot en tamp når noen skal legge til, hjelper båtførere med motorstopp, oppfører meg OK, og er generellt en hyggelig kar å møte på sjøen. Tenker litt på det når jeg passerer andre båter, er han båtplass medlem mon-tro? Slenger uansett avgårde en hilsen bare for å være på en sikre siden...

Ketil.

Alle på sjøen er Båtplass-medlemmer, de bare vet det ikke enda. Derfor tar jeg i mot en tamp når noen skal legge til, hjelper båtførere med motorstopp, oppfører meg OK, og er generellt en hyggelig kar å møte på sjøen.  Tenker litt på det når jeg passerer andre båter, er han båtplass medlem mon-tro? Slenger uansett avgårde en hilsen bare for å være på en sikre siden...

Ketil.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo et poeng, men jeg har da sett GUMMIBÅT med flagg, så da så.

Litt kreativitet er alt som skal til. :yesnod::wink::sailing:

Faxen

Fairline Mirage 29 er solgt.

Alle på sjøen er Båtplass-medlemmer, de bare vet det ikke enda. Derfor tar jeg i mot en tamp når noen skal legge til, hjelper båtførere med motorstopp, oppfører meg OK, og er generellt en hyggelig kar å møte på sjøen.  Tenker litt på det når jeg passerer andre båter, er han båtplass medlem mon-tro? Slenger uansett avgårde en hilsen bare for å være på en sikre siden...

Ketil.

<{POST_SNAPBACK}>

Riktig det du skriver. Vi er på hils med hele båt-norge.

Det som er poenget er at vi kanskje kjenner igjen både båt og nicknavn når vi passerer en Baatplassen-vimpel. En person vi kanskje gjentatte ganger har diskutert sammen med her på Baatplassen. Mange følet et ekstra felleskap når vimpelen blafrer i vinden. :sailing:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...