Cheyenne Startet 13.Mars.2017 Del på Facebook Startet 13.Mars.2017 Lurer på å montere en Raymarine Evo autopilot i båten min. Er det noen som har brukt denne en stund og kan dele litt erfaringer? Ser jo ut til at oppsett og igangkjøring er for enkelt til å være sant og da har jeg en liten iboende skepsis i meg som sier at det er det. Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 13.Mars.2017 Del på Facebook Svart 13.Mars.2017 Har montert en i Seilbåt, Det var enkel montering,og igangkjøringen var ett oppsett i Havn og en runde på Fjorden, EV1 sensoren trenger ikke å være i Båtens senterlinje,dette gjør monteringen enklere. Har fungert veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 13.Mars.2017 Del på Facebook Svart 13.Mars.2017 Monterte en slik i en Arvor 215 fungerte helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 13.Mars.2017 Del på Facebook Svart 13.Mars.2017 Vi har en EV1 sammen med en p70, ACU200 og en Lewmar Constellation drivenhet. Det fungerer helt fint hos oss. Har ikke opplevd at den slingrer eller styrer upresist. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Cheyenne Svart 13.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2017 Ok,takker for svar. Ser at dere som har brukt den har seilbåt. Har selv motorbåt, men har kanskje ikke så mye å si. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 13.Mars.2017 Del på Facebook Svart 13.Mars.2017 Vel Arvor 215 er da en motorbåt helt uten noen form for seilføring. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 13.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2017 Ooops, da var det jeg som misforstod. Trodde du hadde montert for andre og ikke brukt det noe særlig selv. Er jo enig i at en Arvor med seil hadde vært en litt sjelden og merkelig farkost ? Vel Arvor 215 er da en motorbåt helt uten noen form for seilføring. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.Mars.2017 Del på Facebook Svart 13.Mars.2017 Har det på en Grandezza 31 med VP DPHdrev. Synes den funker bra jeg. Men har heller ikke erfaring med andre AP på motorbåt. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 13.Mars.2017 Del på Facebook Svart 13.Mars.2017 Jeg har EV-2 med p70R panel. Denne var fabrikkmontert i en Jeanneau NC 11 med 2x DP-drev. Denne fungerer som den skal, og etter 2 sesongers bruk er jeg fortsatt svært fornøyd. Oppsett og igangkjøring/kalibrering er så enkelt som det reklameres for! Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Cheyenne Svart 15.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2017 Har dere montert rorgiver? Ser av monteringsanvisning at det ikke er standard men kanskje en fordel? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 15.Mars.2017 Del på Facebook Svart 15.Mars.2017 Jeg monterte det ikke men angret fort på det. Når jeg fra tid til annen stoppet opp uten å huske å slå av autopiloten kjørte den roret i borde og kunne bli stående å kjøre mot endestoppen. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 15.Mars.2017 Del på Facebook Svart 15.Mars.2017 Har også EV-2 i en 43` motorbåt. Veldig godt fornøyd. Den styrer også veldig bra med fremdrift på en motor. Rorgiver er absolutt å anbefale. Autopiloten ble enda bedre med rorgiver. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 15.Mars.2017 Del på Facebook Svart 15.Mars.2017 Jeg monterte det ikke men angret fort på det. Når jeg fra tid til annen stoppet opp uten å huske å slå av autopiloten kjørte den roret i borde og kunne bli stående å kjøre mot endestoppen. Dette justerer du i oppsettet. Du kan sette grader for fult utslag og tid fra side til side. Trenger ikke rorgiver for det. Jeg har kjørt 2 sesonger med EVO og P70 i motorbåt, ser ikke noe behov for rorgiver. Kjører rette kurser i både lav og høy fart. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Key Freak Svart 15.Mars.2017 Del på Facebook Svart 15.Mars.2017 Jeg har hatt EV-200 i to sesonger nå. Strålende fornøyd. Har P70R panelet og rorgiver. Båten er en 35 fot motorbåt. Jeg kjøpte alt ferdig montert hos Serco på Jarlsø i Tønsberg, så jeg har ingen tips mtp montering. Siden jeg ikke gjorde jobben selv ble det jammen dyrt nok. Men likevel verdt det! Skal aldri ha båt igjen uten autopilot. Jeg har ikke betjeningspanel oppe på fly, så nå har jeg kjøpt fjernkontroll. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Traale Svart 15.Mars.2017 Del på Facebook Svart 15.Mars.2017 Har kjøpt en som jeg snart skal montere i en motorbåt med hydraulisk styring. Ser jeg trenger lengre kabling mellom boksene. Det skal bli interessant å se hvordan det fungerer uten rorgiver. Den gamle var en Autohelm fra tidlig 80 tall med rorgiver og kompass i baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.