SøndreSvaberg
Har tatt en liten pause fra trekking og tenker nå på å få klargjort båten til vårpuss. Ved forrige post i denne tråden var båten ikke tett - pullert på bau og vindusviskere var fjernet ifm trekking. Pakningene rundt vinduene stoler jeg ikke på. De er mårkne og klattet på med tec7 opp igjennom årene, men aldri ordentlig fikset.
Dette måtte løses før første steg i vårpussen gjennomføres: Fjerne burkaen (ønsker ikke fylle båten med vann fra en høytrykkspyler). Endel steg og småting må gjennomføres før det kan gjøres.
Først har jeg renovert vindusviskermotor. Pusset til metallet der det var mest bobler i lakken og pusset resten. Så lagt på fire lag sort matt lakk.
På kveldene kan man også jobbe ta med delene hjem... Pusse kromdetaljer med gode gamle Autosol. Godlukt!! Snart klare til montering.
Sliter dog med låsen til luka i bauen... Den er trå/sitter nesten helt fast, selv om den har badet i CRC noen dager... Hva gjør jeg med det? Bore ut splinten og erstatte med en bolt? Til venstre i bildet (rusten hengsle).
Tidligere denne uka monterte jeg pullertene på bau. I kveld fikk jeg fikset vinduene... (Ny tek7 hele veien rundt alle fire frontvinduene - nå bør det være tørt og godt?)
...og montert vindusviskermotoren
I morgen skal båten få frisk luft! Ååå jeg lengter utpå med Dracoen!!
That would be all folks. Fortsatt god pinse!!