SøndreSvaberg
Kanalkapteinen skrev On 10.4.2021 at 19.26:Det kan være en ide å se på kjøkkenløsningen i Draco 2400 Styling. Det du bygger minner en del om den.
Da kan du se litt på høyde til stolen der?
Takk for tilbakemelding fra indre Telemark!
Draco 2400 Styling hadde vært perfekt for oss, størrelsesmessig. Det er kombinasjonen av at den er god på helgeturer samtidig som at den ikke stikker for dypt - slik at vi kan komme inn der vi liker å være på dagsturer. 2400 er større en 2300 (men de har nesten samme kjøkken) og vesentlig større enn vår på 2100. Dersom jeg skal lage stort kjøkken i vår båt, så må jeg ta bort stolen fremme. Det er ikke aktuelt.
I helga testet jeg sittehøyde når pidestall står på høyeste punkt: 38cm - da er det 64 cm opp til øvre punkt på sitteputa. Da sitter jeg å dingler med beina og vil nok ha følt det for høyt da pidestallen flekser litt i bølger (på 28cm - slik den har stått til nå). Fleksen blir nok borte med en solid fast base i bunnen, så jeg heller mot å konkludere at jeg kan gå opp til 40cm total høyde på kjøkkenet. Det vil nok være maks også når man tar høyde for hvordan det vil se ut i den lille båten.
Setet med pidestall i øvre posisjon.
Fra finn.no, kjøkken og plass til beina på 2100sc 89-modell. Utfra bildet er ytre del ca 27-28 cm høyt.
Fra finn.no, kjøkken oppslått på 2300sc "ny" type. Får kun plass til den fremste modulen i 2100sc.
Fra original brosjyre 2400 styling, kjøkken og båt.
Vesentlig større båt.