SøndreSvaberg
AVAD skrev for 5 timer siden:Kjempefint prosjekt du holder på med. Flott arbeid!
Hjertelig takk @AVAD!
AVAD skrev for 5 timer siden:Jeg tenker at alt. 1 vil gi utfordringer hvor du sikkert må "tre" slangen ned igjen hver gang du skal ha den i "nedeposisjon". Alt. 2 som du sier kanskje en utfordring mht at vann ikke renner ut. Alt. 2 og en liten gråvannspumpe på bryter du evt kan starte ved behov?
Enig med deg. Jeg må finne et annet alternativ - flott med ærlige tilbakemeldinger!
Jeg har ikke spesielt lyst på gråvannspumpe , men kanskje det er den eneste måten? Tror jeg har funnet et alternativ som kan fungere uten ekstra pumpe.
AVAD skrev for 5 timer siden:Bare mine tanker. Spent på hva du lander på og bilder av ferdig prosjekt.
Som følge av dine tanker og min egen kverning på dette i dag, har jeg funnet et tredje alternativ. TAKK skal du ha!
Alternativ 3: Slange via slisse i indre skrog.
Ved å føre slangen gjennom en avlang slisse i det indre skrog kan slangen bli med opp og ned den indre kassa. Slangen flekser litt i lengst mot venstre i bildet og retter seg ut i høyre del. Samtidig løftes slangen litt i slissen. Dermed får jeg begge fordelene fra alternativ 1 og 2 med i et nytt alternativ? Vannet renner ut av vasken når den brukes i nedre posisjon og det er enkelt å løfte vasken opp i øvre posisjon. Viktigste er at slangen går langt nok ned og at nedre del av slangen er 1-2 cm under bunnen til vasken.
Jeg må lage en ny åpning i bunnen av indre boks for at dette skal fungere. Kanskje jeg også må lage en liten boks eller kant for at tingene i indre boks ikke kommer i veien for slangen?
Er det mulig å gjennomføre i praksis? Ønsker selvsagt tilbakemeldinger på dette også.
Forsøk på tegning av alternativ 3.
Slangen jeg har kjøpt er armert og skal tåle mye bøying. Den må festes mot vegg vha en brakett e.l. slik at kreftene som virker på slangen ikke går inn i plaststykket i sluken.
Dette er plassen tilgjengelig til slangen, den fikseres vha brakett mot sideveggen.
Jeg har forresten kjøpt ny stålvask. Det blir nok betydelig penere enn å gjenbruke den gamle...