Guest Balder.. Startet 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2017 Hei, hvilken vannuskiller anbefaler dere til 115hk utenbords motor ? Ønsker en som er liten å enkel å montere. Betyr vel ingenting men kan nevne att jeg blander olje rett i bensinen. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Slike får du vel i alle båtutstyrsbutikker, eller hos alle forhandlere. Er jo veldig enkle med et snap-on filter som skiftes på et minutt. Kan jo også fåes med glasskolbe. Koster jo heller ikke allverden. Slike filter/vannutskiller er jo standard i alle båter med fast tank. Er vel ikke så mye brukt sammen med løse bærbare småtanker. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 (redigert) Racor Snapp filter http://www.ebay.com/itm/RACOR-SNAPP-Marine-Gas-Fuel-Filter-Water-Separator-with-drain-valve-/142220670947?hash=item211d0337e3:g:vWEAAOSwQItT1l7f&vxp=mtr https://www.parker.com/literature/Racor/Racor_Fuel_Filtration_-_SNAPP-Marine-Disposable-Fuel-Filter_-_RSL0154.pdf Redigert 14.Mars.2017 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Kanskje lurt å kombinere filter og vannutskiller i en enhet. Om du har fin-filter på motoren så kan du jo ha grov-filter med vannutskiller. Husk å forvisse deg om at du får filter for bensin. Ikke bruk noe som er for diesel.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Hvilken side av filtret må pumpeblæra stå på ? eller spiller det ingen rolle ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Har du den mellom tank og filter vil du kunne "trykke" filteret fullt etter bytte. Har du den etter filteret vil du som regel ha bedre tilgjengelighet. På siste påhengsbåten jeg kjøpte ny var det ikke pumpeblære i det hele tatt... Sikkert andre her som aktuelle argumenter Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Da er filter bestilt. Har 140liters fast alu tank men har aldrig hatt filter...heller ikke problem...men har vært veldig nøye med å tømme tanken helt hver vår for så å starte sesongen med ny bensin, også nøye med å ha på litt kondensfjærner hver gang jeg fyller. Tenkte det kunne være en god ide før det evnt skulle bli ett problem. Tenker vel att det er en fordel å ha blæra etter filtret ? vil vel bli minst "trykksjokk" i filtret da når det pumpes på blæren. Bruker sjelden pumpeblæra, kun hvis båten har ligget stille en god stund. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Fint at du ikke har hatt problemer men det er nok ene og alene fordi du har gjort en så god jobb med tanken din hver sesong. Mener bestemt du har gjort et klokt valg og at motoren din også er enig i det... Sjansen for at du blir liggende å drive på fjorden er nå betraktelig mindre og det er vel en god følelse Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 14.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2017 Jepp, er det noe jeg virkelig har respekt for er det sjøen, derfor er jeg pinlig nøyaktig med alt som har med min båt og motor å gjøre. Jeg tar det å få kone/barn/barnebarn og andre trygt til lands igjen på alvor ! ingen burde dra ut med en haltende båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.