Jump to content

Viksund 880 løsninger som kan guide meg inn i båtlivet.

Mac.Shooter

Recommended Posts

Skal ta over en viksund 880 og trenger tips til innredning og div andre ting man kan putte i den. Gass? Solcelle? Batteribank? Septiktank? Ankervinsj? Er til en vis grad ribbet for utstyr.. Målet er å kunne ta med seg samboer og 2 barn til en utehavn og ligge der 2-3 Dager for så å kjøre videre. Båten vil komme til å ligge ved en brygge uten lademuligheter til vanelig. Hvis noen har bilde av åssen de har innredet bakdelen. For det er minimalt med sitteplass der så jeg må lage benker. Har hardtop. Er det mulighet å få kalesje bak der igjen?

Nesten alt kommer an på hvilke krav du har til komfort. Dersom du ikke er nødt til å ha kjøleskap, men kan klare deg med en bærbar kjøleboks, som er med hjem igjen etter turen, så trengs ikke den helt ville batteribanken, og da kan du glemme solcellen også (selv om det kan være kjekt med et lite et, kanskje). Hvis du ikke trenger komfyr, kan du skaffe kokebluss basert på små gassflasker. Disse kan flyttes med bak på dekk, eller inn på land for å lage kaffen der, og gassen kobles fra når de ikke er i bruk. Septiktank er vel lurt, siden regelverket ikke tillater utslipp lenger, ellers er du begrenset til kun å legge til der det er toalett tilgjengelig på land. Hvis du likevel skal lage deg nye benker bak, hadde jeg laget noe der du kan bruke manuelt ankeropplegg innenfor rekkevidde av styreplassen. Slik at du under fine forhold selv kan slippe ut anker mens du siger inn og får baugen inn mot land.

Så her er det du som legger alle premissene, og etterpå må rette deg etter dem. :) Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...